Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Zeki
dc.contributor.authorSoyçetin Kaya, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-03T09:52:16Z
dc.date.available2021-05-03T09:52:16Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564611
dc.description.abstractÖZET Osmanlı Devletinde II. Meşrutiyetten sonra hızla yaşanan siyasal, toplumsal, ekonomik değişim, cumhuriyetin ilanından sonra radikal değişimlerle devam etmiştir. Yeni demokratik bir devlet kurulmuş, siyasal değişiklikler çağdaş bir toplum yaratma projesiyle desteklenmiştir. Kadm haklan ve özgürlüğü de II. Meşrutiyetten Atatürk Türkiye'sinde çağdaşlaşmanın ölçüsü sayılmıştır, ü. Meşruiyet ile kabuğunu kırmaya başlayan kadm, öncü kadınlarla daha fazla hak talep etmiş, bunun mücadelesini de vermiştir. Cumhuriyet ile birlikte kadm haklarında köklü değişikliklere gidilerek M. Kemal Atatürk'ün devrimleri ile kadınlar eşit yurttaşlar haline gelmişlerdir. Toplumun her alanında kadm değişimi gözlenmiştir. Kadımn değişimini en iyi yansıtan araçlardan biride dergi ve gazetelerdeki reklamlar olmuştur. Reklamlardaki kadın imajının kullanımı kadımn hızlı değişim sürecindeki çeşitli kimliklerinin ifadesine eşlik etmiştir. Reklamlarda da kadın, zaman içinde daha özgür, daha kendinden emin, daha çağdaş, görünümlerle ifade edilmeye başlamıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In Ottoman State; political, social and economic changing lived after Il.Constitution, had kept on after declaration of Republic with radical changing.A new democratic state has been established and political changings have been supported with the proje of creating a contemporary society. The women rights and also freedom were a measure of being contemporary in Ataturks' Turkey life.Under the auspices of Il.Contitution, women have demanded much more right and they have struggled for this. Women rights have began to change with Republic, then women become equal citizen with M. Kemal Ataturks' reforms.This revaluation has observed in every area of the society. The advertisements published in news and magazines were the best tool reflected the women change.The women vision used in advertisements have supported expressing the different role of women in the period of rapid change.In the course of time, women have began to present more free,contemporary, and self-confident in the advertiments too...en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.title1908-1938 arası reklamlarda kadın imajı
dc.title.alternative1908-1938 beettween advertiments of women imaje
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAtatürk Period
dc.subject.ytmWomen rights
dc.identifier.yokid106761
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103795
dc.description.pages197
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess