dc.contributor.advisor | Aybars, Ergün | |
dc.contributor.author | As, Efdal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-03T09:51:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-03T09:51:58Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2021-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564531 | |
dc.description.abstract | Yol kavramı, ?Uygarlık Tarihi? kadar eski bir kavramdır. Toplumlar, yeni yerler keşfetme,yeni topraklar fethetme, ticaret yapma gibi nedenlerle yer değiştirmişler, bu da yol kavramını ortayaçıkarmıştır. Toplumlar, geniş coğrafyaların bilinmezlik ortamında, öncüllerin izlerini takip ederek,sonraki nesillerin de yıllarca yararlanacağı tarihsel yollar bırakmışlardır. Şurası ilginçtir ki, önceleriözne insan nesne de yol iken, geçen zaman içerisinde bu ilişki tersine dönmüş, bir Kral Yolu, birpek Yolu, üzerinden geçen kitlelerden çok daha fazla adından söz ettirmiştir.Bu çalışmada, 1923-1960 arasında Türkiye Cumhuriyeti hükûmetlerinin izlemiş olduğuulaşım politikaları üzerinde durulmuştur. Bu politikalar, demiryolu, denizyolu, karayolu vehavayolu olmak üzere dört ulaşım koluna ayrılarak incelenmiştir. nceleme, Atatürk dönemi (1923-1938), II. Dünya Savaşı dönemi (1938-1945), savaş sonrası geçiş dönemi (1945-1950) ve DemokratParti dönemi (1950-1960) olmak üzere dört ana döneme ayrılmıştır. Ayrıca politikaların uygulamasısırasındaki gelişmeler de tezin konu başlıklarını oluşturmuştur. Politikaların belirlenmesinde roloynayan, dönemin iç ve dış dinamikleri de tez hazırlanırken göz önünde bulundurulmuş, özellikleCHP ve DP'nin politikalarındaki farkların ve benzerliklerin de vurgulanması amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Yol kavramı, ?Uygarlık Tarihi? kadar eski bir kavramdır. Toplumlar, yeni yerler keşfetme,yeni topraklar fethetme, ticaret yapma gibi nedenlerle yer değiştirmişler, bu da yol kavramını ortayaçıkarmıştır. Toplumlar, geniş coğrafyaların bilinmezlik ortamında, öncüllerin izlerini takip ederek,sonraki nesillerin de yıllarca yararlanacağı tarihsel yollar bırakmışlardır. Şurası ilginçtir ki, önceleriözne insan nesne de yol iken, geçen zaman içerisinde bu ilişki tersine dönmüş, bir Kral Yolu, birpek Yolu, üzerinden geçen kitlelerden çok daha fazla adından söz ettirmiştir.Bu çalışmada, 1923-1960 arasında Türkiye Cumhuriyeti hükûmetlerinin izlemiş olduğuulaşım politikaları üzerinde durulmuştur. Bu politikalar, demiryolu, denizyolu, karayolu vehavayolu olmak üzere dört ulaşım koluna ayrılarak incelenmiştir. nceleme, Atatürk dönemi (1923-1938), II. Dünya Savaşı dönemi (1938-1945), savaş sonrası geçiş dönemi (1945-1950) ve DemokratParti dönemi (1950-1960) olmak üzere dört ana döneme ayrılmıştır. Ayrıca politikaların uygulamasısırasındaki gelişmeler de tezin konu başlıklarını oluşturmuştur. Politikaların belirlenmesinde roloynayan, dönemin iç ve dış dinamikleri de tez hazırlanırken göz önünde bulundurulmuş, özellikleCHP ve DP?nin politikalarındaki farkların ve benzerliklerin de vurgulanması amaçlanmıştır. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Cumhuriyet dönemi ulaşım politikaları (1923-1960) | |
dc.title.alternative | Transportation policies in the Turkish republic between 1923-1960 | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-08 | |
dc.contributor.department | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150666 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187589 | |
dc.description.pages | 548 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |