Show simple item record

dc.contributor.advisorAybars, Ergün
dc.contributor.authorAs, Efdal
dc.date.accessioned2021-05-03T09:51:58Z
dc.date.available2021-05-03T09:51:58Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2021-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564531
dc.description.abstractYol kavramı, ?Uygarlık Tarihi? kadar eski bir kavramdır. Toplumlar, yeni yerler keşfetme,yeni topraklar fethetme, ticaret yapma gibi nedenlerle yer değiştirmişler, bu da yol kavramını ortayaçıkarmıştır. Toplumlar, geniş coğrafyaların bilinmezlik ortamında, öncüllerin izlerini takip ederek,sonraki nesillerin de yıllarca yararlanacağı tarihsel yollar bırakmışlardır. Şurası ilginçtir ki, önceleriözne insan nesne de yol iken, geçen zaman içerisinde bu ilişki tersine dönmüş, bir Kral Yolu, birpek Yolu, üzerinden geçen kitlelerden çok daha fazla adından söz ettirmiştir.Bu çalışmada, 1923-1960 arasında Türkiye Cumhuriyeti hükûmetlerinin izlemiş olduğuulaşım politikaları üzerinde durulmuştur. Bu politikalar, demiryolu, denizyolu, karayolu vehavayolu olmak üzere dört ulaşım koluna ayrılarak incelenmiştir. nceleme, Atatürk dönemi (1923-1938), II. Dünya Savaşı dönemi (1938-1945), savaş sonrası geçiş dönemi (1945-1950) ve DemokratParti dönemi (1950-1960) olmak üzere dört ana döneme ayrılmıştır. Ayrıca politikaların uygulamasısırasındaki gelişmeler de tezin konu başlıklarını oluşturmuştur. Politikaların belirlenmesinde roloynayan, dönemin iç ve dış dinamikleri de tez hazırlanırken göz önünde bulundurulmuş, özellikleCHP ve DP'nin politikalarındaki farkların ve benzerliklerin de vurgulanması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractYol kavramı, ?Uygarlık Tarihi? kadar eski bir kavramdır. Toplumlar, yeni yerler keşfetme,yeni topraklar fethetme, ticaret yapma gibi nedenlerle yer değiştirmişler, bu da yol kavramını ortayaçıkarmıştır. Toplumlar, geniş coğrafyaların bilinmezlik ortamında, öncüllerin izlerini takip ederek,sonraki nesillerin de yıllarca yararlanacağı tarihsel yollar bırakmışlardır. Şurası ilginçtir ki, önceleriözne insan nesne de yol iken, geçen zaman içerisinde bu ilişki tersine dönmüş, bir Kral Yolu, birpek Yolu, üzerinden geçen kitlelerden çok daha fazla adından söz ettirmiştir.Bu çalışmada, 1923-1960 arasında Türkiye Cumhuriyeti hükûmetlerinin izlemiş olduğuulaşım politikaları üzerinde durulmuştur. Bu politikalar, demiryolu, denizyolu, karayolu vehavayolu olmak üzere dört ulaşım koluna ayrılarak incelenmiştir. nceleme, Atatürk dönemi (1923-1938), II. Dünya Savaşı dönemi (1938-1945), savaş sonrası geçiş dönemi (1945-1950) ve DemokratParti dönemi (1950-1960) olmak üzere dört ana döneme ayrılmıştır. Ayrıca politikaların uygulamasısırasındaki gelişmeler de tezin konu başlıklarını oluşturmuştur. Politikaların belirlenmesinde roloynayan, dönemin iç ve dış dinamikleri de tez hazırlanırken göz önünde bulundurulmuş, özellikleCHP ve DP?nin politikalarındaki farkların ve benzerliklerin de vurgulanması amaçlanmıştır.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleCumhuriyet dönemi ulaşım politikaları (1923-1960)
dc.title.alternativeTransportation policies in the Turkish republic between 1923-1960
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-01-08
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid150666
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187589
dc.description.pages548
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess