Atatürk döneminde köy eğitmenliği
dc.contributor.advisor | Kırkpınar, Leyla | |
dc.contributor.author | Yel, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-03T09:51:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-03T09:51:51Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564501 | |
dc.description.abstract | Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra eğitim sisteminin yeniden düzenlenmesi siyasal otoritenin öncelikli konularından biri olmuştur.Genel nüfus içerisindeki okuma yazma oranının çok düşük olması ayrıca köylerdeki okuma yazma oranının yok denecek kadar az olması devlet yetkililerine yeni arayışlara yönlendirmiştir.Mustafa Kemal, köy eğitim meselesini çözmek için Saffet ARIKAN 'a teklifte bulunur köy egitmeni yetiştirmek için Türk Silahlı Kuvvetlerinden yararlanma yoluna gidilerek askerliğini çavuş olarak yapanların eğitmen kurslarına katılmaları sağlanır.İlk eğitmen kursu 1936 yılında Eskişehirin Çifteler çiftliğinde açılır. Köy eğitmenleri sayesinde köylerin öğretmen ihtiyacı kısa zamanda büyük ölçüde sağlanır.Eğitmenler görevlerinde başarılı olmuş köy enstitülerinin kurulmasına zemin hazırlamıştır. | |
dc.description.abstract | After the Republic of Turkey had been established, reorganization of theeducation system became one of the first privileged subjects of the politicalauthority. The fact that the number of literate people in general population wasvery low, and that you could hardly find literate people in 40.000 villages, forcedthe state authority to find out new solutions. In order to selve the problem ofvillage education Mustafa Kemal Atatürk proposed to the Ministry of CultureSaffet Arıkan, to train ?village educators?. To train village educators those whocompleted their military service as sergeants were made to attend the teachertraining courses. The first educator training course started on Çifteler Farm inEskişehir 1936. In the courses were taught general knowledge subjects as wellas lessons about village life.Thanks to village educators, with their hard work villages teachersrequirements were met in a short time and they were all succesful. Theirachievement led to the foundation of the Village Institues. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Atatürk döneminde köy eğitmenliği | |
dc.title.alternative | The village education in Ataturk's period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 303734 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 207128 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |