Show simple item record

dc.contributor.advisorKırkpınar, Kenan
dc.contributor.authorUçar, Fuat
dc.date.accessioned2021-05-03T09:51:40Z
dc.date.available2021-05-03T09:51:40Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564451
dc.description.abstractTarihte Ege Bölgesi ve İzmir' antik değerlere sahip bir coğrafi bölge olarak eski kültür ve medeniyetlere beşiklik yapması ve bugünkü Batı Medeniyeti'nin temelini oluşturan yerlerden biri olması açısından önem kazanmıştır. İstanbul'dan sonra ülkenin önde gelen sanayi ve ticaret merkezi olarak Anadolu'nun en önemli liman şehri olan İzmir ve bölgesinde eğitim ve kültürel hayat daima canlı olmuştur. Bu nedenle İzmir'de meydana gelen çeşitli eğitim ve kültürel hareketler günümüz içinde ışık tutacak nitelikte olması açısından önem kazanmaktadır.İzmir'de Eğitim ve öğretimdeki bu yenilik ve öncü hareket ilköğretim meseleleri üzerine olmuştur. Bu süreçte ortaya çıkan ?Pedagojik Danışma Kurulu? çalışmaları bir çeşit ?Eğitim Hamlesi? ya da ?Meslek Hareketi? olarak ele alındı ve uygulandı. Bu amaçla 24-25 Eylül 1949 tarihinde Bergama, Kınık ve Dikili öğretmenleriyle Bakırçay Havzası'nda 200'den fazla öğretmen tarafından Bergama Halkevi'nde üç gün süren Bergama I.Pratik Eğitim Kongresi yapıldı.Bu faaliyetin sonucunda İzmir'de ilk defa ilkokul öğretmenleri örgütlü bir toplantıya kavuşmuş oldu.Böylece İzmir'de 1950-1956 yılları arasında uygulanan Pratik Eğitim Kongreleri çalışmaları, eğitim ve öğretime ilişkin kararların bakanlık merkez teşkilatının dışında taşrada uygulayıcılarının ve katılımcılarının da o mahalli bölgede çalışan eğitimcilerin oluşturduğu önemli bir ?Mahalli Eğitim Uygulaması?nın Türkiye'deki ilk ve tek örneğidir.Genel olarak Türk Eğitim Tarihi içerisinde çalışmaları ile önemli bir yer tutan ?Pedagojik Danışma Kurulu Çalışmaları? eğitim ve öğretimde çalışmaların sistemli hale getirilmesinde, kalitenin artırılmasında ve işbirliğinin sağlanmasında geçmiş dönemlerde uygulanan ilk ve tek ?örnek bir model? olarak yer almıştır.Anahtar Kelimeler: İzmir, Eğitim-Öğretim, Pedagoji, Eğitim Tarihi
dc.description.abstractIn the history,The Eagen Region and İzmir became important with the values of its geographic area as the cradle of the ancient cultures and being one of the places that form the basis today?s Western Civilization.Coming after İstanbul, the country?s leading industrial and commercial center, İzmir is the most important port city of Anatolia in which the educational and cultural life has always been alive. Therefore,the various educational and cultural movements in İzmir are gaining importance in terms of their quality of giving light for today.The innovation and the pioneering movement in training and education in İzmir have been on the issues of primary education. During this process the studies of ?Pedagogical Advisory Board? were considered and applied as a kind of?Training Breakthrough? or ?Job Action?. For this purpose,a three day congress was held in the Bergama Community Center in Bakırçay Area by more than 200 teachers from Bergama, Kınık and Dikili, on the 24 to the 25 of September 1949.It was?The First Bergama Practical Education Congress?As a result of this activity, the primary school teachers reached an organized meeting in İzmir fort he first time.Consequently,the practical training congress Studies performed between 1950-1956 in İzmir were the first and only example of?Local Education Aplication?of Turkey in which the decisions concerning education and training were taking outside the ministrial central Constition,in the provinces and the participants and practitioners were the educators working in that local area.In general, studies of ?Pedegogical Advisory Board? in makimg sysmatic education and training efforts, co-operation in improving the quality of the provision have an important place in Turkish History of Education .They were applied the first in the past and callled ?the only model?Key Words: İzmir,Education-Training, Pedagogy,History of Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.titleİzmir Pedagojik Danışma Kurulu çalışmalarının basında ki yansımaları
dc.title.alternativeThe studies of İzmir Pedagogical Advisory Board and its reflections on the press
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganization
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPedagogical Advisory Board
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid385361
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264635
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess