İsmet İnönü dönemi öğretmen yetiştirme politikaları (1938-1950)
dc.contributor.advisor | Çakmak, Fevzi | |
dc.contributor.author | Cenan, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-03T09:51:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-03T09:51:28Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564400 | |
dc.description.abstract | Türk eğitim tarihi bize, en eski tarihlerden itibaren Türk milletinin öğretmenler ve eğitimcilere sahip olduğunu gösteriyor. Bu öğretmen ve eğitimciler örgün ve yaygın eğitim yoluyla eğitim ve öğretim yapmışlardır. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görev yapan bu öğretmenlerin yetiştirilmesine büyük önem verilmişir.Osmanlı Devleti Döneminde öğretmen yetiştirme politikaları devrin siyasal özelliklerine göre şekillenmiş, siyasal gelişmeler eğitim ve öğretmen yetiştirme politikalarını doğrudan etkilemiştir. Osmanlının öğretmen yetiştirme politikaları ve uygulamaları Batı etkisine girdiği dönemlerde farklılaşmış ve gelişmiş, Mutlakiyet ve Meşrutiyet Dönemlerinde farklı politika ve uygulamalar yer almıştır.Eğitimi bir toplum kalkınması vasıtası olarak gören Atatürk, öğretmeni bu kalkınmanın ve eğitim öğretimin vazgeçilmez unsuru olarak görmüş, öğretmenlere aktif görevler vermiştir. Cumhuriyetle birlikte milli, çağdaş ve laik eğitim sistemini kurmak ve Cumhuriyet'i yaşatacak yeni nesli yetiştirecek öğretmenler yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Bu görüşten hareketle bu dönemde öğretmen yetiştirme politikaları konusunda pek çok adım atılmıştır.Atatürk'ten sonra Cumhurbaşkanlığı görevini devralan İsmet İnönü Türkiye Cumhuriyeti'nin `Milli Şef` i olmuştur. İsmet İnönü Döneminde Türkiye'de köy ve köylü, milli meselenin temel davası olmuştur. Bu doğrultuda İsmet İnönü Döneminde Cumhuriyet rejiminin, devrimlerin köye ve köylüye ulaşması ve benimsenmesi için eğitim alanında radikal uygulamalar yapılmıştır. Bu uygulamaların öncelik alanı da ilköğretim olmuştur. İsmet İnönü millet olma davasının vazgeçilmez unsuru olarak ilköğretimi görmüştür. Bu sebeple öğretmen yetiştirme politikalarının da öncelik alanı bu dönemde ilköğretim öğretmeni yetiştirme olmuştur. Bu politika doğrultusunda Türkiye'de eğitim ve öğretmen yetiştirme tarihine damgasını vuran pek çok uygulama bu dönemde başlamıştır. | |
dc.description.abstract | Turkish Education History indicates us that since the earliest history Turkish Nation had teachers and pupils. They did education through formal and common puplic education. It was cared to train those teachers who work in the formal and common puplic education.During Ottoman Empire, schooling the teacher policy formed according to the political characteristics of the period, political developments influenced the education and teacher training directly. The Ottoman teacher training and education policy and practices become different and developed when they were under the influence of the West, in the Constitutional and Autocracy period there were different policy and practices.Atatürk, who considers the education as an improvement means of community, regarded the teachers essential element of this development and education and gave active tasks. With the Republic, it was aimed to set up national, contemporary and secular educational system and train teachers who will raise new generation to eternise the Republic. To start from that point of view, in this period in the field of teacher training policies and practices and many official regulations had been done.İsmet İnönü, who took over the presidency duty, had become the 'Turkish National Chief'. During his reign, villages and villagers had been the central core of national process. In that direction, the radical changes in the educadion area had been done to reach the reforms of the Republic to the villages and villagers. The priority of those practices had been the primary education. İsmet İnönü considered the primary education the essential process of being nation. For that reason, the priority of teacher training policies had been the primary education teacher training. From that point of the political views, many performances that had marked to the history of education and teacher training were started in this period. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İsmet İnönü dönemi öğretmen yetiştirme politikaları (1938-1950) | |
dc.title.alternative | İsmet İnönü era teacher trai̇ni̇ng poli̇ci̇es (1938-1950) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | İnönü Period | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Teacher Training Programs | |
dc.identifier.yokid | 10068231 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423009 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |