Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgün, Cihan
dc.contributor.authorDemirkan, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-03T09:51:28Z
dc.date.available2021-05-03T09:51:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564398
dc.description.abstractCumhuriyetimizin kurulması aşamasında Mustafa Kemal Atatürk önderliğindeki kadrolar, eğitimin bir ülkeyi yüceltecek en önemli unsur olduğunun bilincinde olarak temel bilimlere önem ve ağırlık vermişlerdir. Bu çalışmada, Matematik Bilimi'nin geliştirilmesi için büyük emek harcayan Atatürk'ün, bu bilime yaptığı katkıları ve öncülüğü incelenmiştir. Çalışmada, matematik eğitimine bu eğitim'in tarih içindeki gelişim sürecine, ülkemizde oluşturulan matematik eğitimine, yeni Türk Eğitim Sistemi ve politikalarına, Atatürk'ün bu konuyla ilgili görüşlerine, hedeflerine değinilmiş ve bu doğrultuda ilkeleriyle bağdaştırılması planlanmıştır. Öncelikle matematiğin tarihsel gelişimi ele alınmış sonra Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan itibaren eğitimde yapılan yenilikler ve matematik eğitimi incelenmiş, son olarak Cumhuriyetimizin kuruluşundan itibaren yürütülen matematik eğitimi, politikaları irdelenmiş ve ayrıca matematik biliminde yetiştirdiğimiz ünlü Türk matematikçilerin yaptığı katkılara yer verilmiştir. Tüm bu yapılan inceleme ve araştırmalar ışığında birçok konuda ülkemizin modern devletler arasına girebilmesi için çalışmalar yapan Mustafa Kemal Atatürk'ün, matematik ile de yakından ilgilendiği, eğitimin gelişmesi için var gücüyle çalıştığı ve önemli eserler verdiği sonucu ortaya çıkmaktadır. Araştırmada, askeri ve siyasi alanlarda üstün başarılarının yanı sıra Atatürk'ün, matematiğe olan ilgisini ve bu konuda yapmış olduğu çalışmaları, hayatında matematiği nasıl kullandığı, kısacası matematiksel düşünüş biçimi hakkında irdelemeler yapılmış ve sonuçta ülkemizde oluşturulan modern matematik eğitiminin kurulması ve geliştirilmesindeki üstün katkıları ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractRepublic, led by Mustafa Kemal Atatürk in the phase of establishment of positions, the most important element to glorify the country training aware as they gave prominence and weight to the basic sciences. In this study, the development of Mathematical Science for big labor-consuming Atatürk, his contributions to science and are explored in this initiative.In the study, the math education in our country, the development process in this training created math training, new Turkish education system and policies of Atatürk's views on this topic, addressed the objectives and planned to reconcile with the principles of this direction. Human investigated nature and curiosity universe from existence of human being and systematized the information learned to passed on to the next generations. That has led to the emergence of this mathematics. Mathematics has influenced the emergence of the science and technology closely and will continue to influence today. Thus mathematics is a reference for all sciences. The importance of mathematics has led to mathematics education. In the context of this study, we tried to evaluate mathematics education, Atatürk's opinions on the subject, objectives and principles in respect to the new Turkish education system and policies. Mustafa Kemal Atatürk has been concerned with mathematics as thinking on other many issues. In this context the interests and workings of Atatürk in mathematics and using in mathematics in his life have been evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.titleAtatürk Döneminde matematik eğitimi
dc.title.alternativeAtatürk Period of mathematics education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAtatürk Period
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmAtatürk Culture Center
dc.subject.ytmAtatürk
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid10088992
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443178
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess