Atatürk Döneminde matematik eğitimi
dc.contributor.advisor | Özgün, Cihan | |
dc.contributor.author | Demirkan, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-03T09:51:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-03T09:51:28Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564398 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyetimizin kurulması aşamasında Mustafa Kemal Atatürk önderliğindeki kadrolar, eğitimin bir ülkeyi yüceltecek en önemli unsur olduğunun bilincinde olarak temel bilimlere önem ve ağırlık vermişlerdir. Bu çalışmada, Matematik Bilimi'nin geliştirilmesi için büyük emek harcayan Atatürk'ün, bu bilime yaptığı katkıları ve öncülüğü incelenmiştir. Çalışmada, matematik eğitimine bu eğitim'in tarih içindeki gelişim sürecine, ülkemizde oluşturulan matematik eğitimine, yeni Türk Eğitim Sistemi ve politikalarına, Atatürk'ün bu konuyla ilgili görüşlerine, hedeflerine değinilmiş ve bu doğrultuda ilkeleriyle bağdaştırılması planlanmıştır. Öncelikle matematiğin tarihsel gelişimi ele alınmış sonra Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan itibaren eğitimde yapılan yenilikler ve matematik eğitimi incelenmiş, son olarak Cumhuriyetimizin kuruluşundan itibaren yürütülen matematik eğitimi, politikaları irdelenmiş ve ayrıca matematik biliminde yetiştirdiğimiz ünlü Türk matematikçilerin yaptığı katkılara yer verilmiştir. Tüm bu yapılan inceleme ve araştırmalar ışığında birçok konuda ülkemizin modern devletler arasına girebilmesi için çalışmalar yapan Mustafa Kemal Atatürk'ün, matematik ile de yakından ilgilendiği, eğitimin gelişmesi için var gücüyle çalıştığı ve önemli eserler verdiği sonucu ortaya çıkmaktadır. Araştırmada, askeri ve siyasi alanlarda üstün başarılarının yanı sıra Atatürk'ün, matematiğe olan ilgisini ve bu konuda yapmış olduğu çalışmaları, hayatında matematiği nasıl kullandığı, kısacası matematiksel düşünüş biçimi hakkında irdelemeler yapılmış ve sonuçta ülkemizde oluşturulan modern matematik eğitiminin kurulması ve geliştirilmesindeki üstün katkıları ortaya konulmuştur. | |
dc.description.abstract | Republic, led by Mustafa Kemal Atatürk in the phase of establishment of positions, the most important element to glorify the country training aware as they gave prominence and weight to the basic sciences. In this study, the development of Mathematical Science for big labor-consuming Atatürk, his contributions to science and are explored in this initiative.In the study, the math education in our country, the development process in this training created math training, new Turkish education system and policies of Atatürk's views on this topic, addressed the objectives and planned to reconcile with the principles of this direction. Human investigated nature and curiosity universe from existence of human being and systematized the information learned to passed on to the next generations. That has led to the emergence of this mathematics. Mathematics has influenced the emergence of the science and technology closely and will continue to influence today. Thus mathematics is a reference for all sciences. The importance of mathematics has led to mathematics education. In the context of this study, we tried to evaluate mathematics education, Atatürk's opinions on the subject, objectives and principles in respect to the new Turkish education system and policies. Mustafa Kemal Atatürk has been concerned with mathematics as thinking on other many issues. In this context the interests and workings of Atatürk in mathematics and using in mathematics in his life have been evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | Atatürk Döneminde matematik eğitimi | |
dc.title.alternative | Atatürk Period of mathematics education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Atatürk Period | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Atatürk Culture Center | |
dc.subject.ytm | Atatürk | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.identifier.yokid | 10088992 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443178 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |