Köy enstitülerinde sanatsal faaliyetler
dc.contributor.advisor | Mehmetefendioğlu, Ahmet | |
dc.contributor.author | Tosun, Derya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-03T09:51:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-03T09:51:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564326 | |
dc.description.abstract | Köy Enstitüleri, Cumhuriyet öncesi dönem ve Erken Cumhuriyet döneminde eğitim öğretim alanında yapılan çalışmalardan elde edilen deneyimlerin ürünü olarak ortaya çıkan kurumlardır. Türkiye ve dünyadaki sosyal, kültürel, askeri ve ekonomik gelişmelerin doğal olarak etkisi altında bulunulan bir dönemde kurulan enstitüler, Cumhuriyet tarihindeki toplumsal değişikliklere etkileri ve bu etkilerin günümüze yansımaları bakımından önemlidir. Bu çalışmada öncelikle, Cumhuriyet döneminde uygulanan eğitim-öğretim politikaları ele alınarak bu alanda daha önce hayata geçirilen uygulamalar bakımından Köy Enstitüleri'ni hazırlayan sürecin bir değerlendirmesi yapılmıştır. Köy Enstitüleri'nin kuruluşu, amacı, eğitim felsefesi, eğitim-öğretim programları ve kurucularının Türkiye'de eğitim, kültür ve sanatın gelişimine katkıları belirtilmiştir. Sanat eğitiminin Köy Enstitüleri'ndeki yeri ve önemi açısından enstitülerde Görsel Sanatlar, Tiyatro, Edebiyat, Müzik ve Halk Oyunları alanlarında yapılan sanatsal faaliyetlerin değerlendirilmesi konuları da araştırılarak incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Village Institutes are the institutions which emerged from an outcome of experience gained on the field of education during Pre-Republican and Early Republican period. These institutions, which were founded at a time that was naturally under the influence of the social, cultural, military, and economic developments in Turkey and the world, are significant in terms of their impact on social changes and on reflections of these changes to modern day. In this study, primarily by analyzing the education policies carried out during Republican period, the process which had prepared Village Institutes has been assessed considering the applications put into effect in this field. The foundation of Village Institutes, the purpose, the philosophy of education, the education programmes, and the contributions of the founders to the development of education, culture and the Art in Turkey have been stated. The art activities carried out on Visual Arts, Theatre, Literature, Music and Folk Dance in Village Institutes have been assessed as well considering the place and significance of Art Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Köy enstitülerinde sanatsal faaliyetler | |
dc.title.alternative | Artistic activities in village institutes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-13 | |
dc.contributor.department | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Village institutions | |
dc.identifier.yokid | 10308029 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601876 | |
dc.description.pages | 279 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |