Show simple item record

dc.contributor.advisorMehmetefendioğlu, Ahmet
dc.contributor.authorTosun, Derya
dc.date.accessioned2021-05-03T09:51:11Z
dc.date.available2021-05-03T09:51:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564326
dc.description.abstractKöy Enstitüleri, Cumhuriyet öncesi dönem ve Erken Cumhuriyet döneminde eğitim öğretim alanında yapılan çalışmalardan elde edilen deneyimlerin ürünü olarak ortaya çıkan kurumlardır. Türkiye ve dünyadaki sosyal, kültürel, askeri ve ekonomik gelişmelerin doğal olarak etkisi altında bulunulan bir dönemde kurulan enstitüler, Cumhuriyet tarihindeki toplumsal değişikliklere etkileri ve bu etkilerin günümüze yansımaları bakımından önemlidir. Bu çalışmada öncelikle, Cumhuriyet döneminde uygulanan eğitim-öğretim politikaları ele alınarak bu alanda daha önce hayata geçirilen uygulamalar bakımından Köy Enstitüleri'ni hazırlayan sürecin bir değerlendirmesi yapılmıştır. Köy Enstitüleri'nin kuruluşu, amacı, eğitim felsefesi, eğitim-öğretim programları ve kurucularının Türkiye'de eğitim, kültür ve sanatın gelişimine katkıları belirtilmiştir. Sanat eğitiminin Köy Enstitüleri'ndeki yeri ve önemi açısından enstitülerde Görsel Sanatlar, Tiyatro, Edebiyat, Müzik ve Halk Oyunları alanlarında yapılan sanatsal faaliyetlerin değerlendirilmesi konuları da araştırılarak incelenmiştir.
dc.description.abstractVillage Institutes are the institutions which emerged from an outcome of experience gained on the field of education during Pre-Republican and Early Republican period. These institutions, which were founded at a time that was naturally under the influence of the social, cultural, military, and economic developments in Turkey and the world, are significant in terms of their impact on social changes and on reflections of these changes to modern day. In this study, primarily by analyzing the education policies carried out during Republican period, the process which had prepared Village Institutes has been assessed considering the applications put into effect in this field. The foundation of Village Institutes, the purpose, the philosophy of education, the education programmes, and the contributions of the founders to the development of education, culture and the Art in Turkey have been stated. The art activities carried out on Visual Arts, Theatre, Literature, Music and Folk Dance in Village Institutes have been assessed as well considering the place and significance of Art Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleKöy enstitülerinde sanatsal faaliyetler
dc.title.alternativeArtistic activities in village institutes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmVillage institutions
dc.identifier.yokid10308029
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601876
dc.description.pages279
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess