Sosyal medya kullanımının lise öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Beki, Abdulhakim | |
dc.contributor.author | Borak, Necati | |
dc.date.accessioned | 2021-05-02T08:31:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-02T08:31:07Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564311 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Lise öğrencilerinin sosyal medyanın akademik erteleme davranışlarının çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaşma durumları da incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, araştırma genel tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim ve öğretim İstanbul ili Ümraniye ilçesindeki lise seviyesindeki devlet okullarından küme örnekleme yöntemiyle seçilen 7 farklı okuldan, farklı sınıf seviyelerinde öğrenim gören 485 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma veri toplamak amacıyla; araştırmacı tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu'', Tutgun Ünal ve Deniz (2015) tarafından geliştirilen `Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği'' ve Gürültü (2015)'nün ''lise Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılıkları ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi'' adlı çalışmalarından hareketle oluşturulmuştur.Araştırma Genel Tarama modeli İle yürütülmüş olup, araştırma esnasında geliştirilen 25 madde ve 4 faktörden (planlama bozukluğu, niyetin az olması, derse ilgisizlik ve inanç bozukluğu) oluşan sosyal medya ile ilgili değerlendirme formu ile ilgili veriler 485 lise öğrencisinin katılımıyla toplanmıştır. Araştırmada dikkat çekici pek çok sonuca ulaşılmıştır. Cinsiyete göre yapılan karşılaştırmalarda, erkeklerin kızlara göre sosyal medya ile daha fazla meşgul olduğu ve sosyal medyadan daha çok destek aldıkları, kızların ise sosyal medya ile erkekler kadar ilgilenmedikleri ortaya çıkmıştır. Araştırmada yaş, günlük kullanım süresi, ne zamandır kullandığı, uygulama sayısı gibi pek çok farklılıklar ortaya çıkmıştır. Araştırmada sosyal medya kullanım amaçları ve bu amaçları hangi sıklıkta gerçekleştirdikleri sorgulanmıştır. Araştırma neticesinde sosyal medyanın lise öğrencilerinin akademik başarılarını olumsuz etkilediği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to reveal the relationship between high school students' social media use and academic procrastination behaviors. Differentiation situations of high school students' academic procrastination behaviors of social media according to various demographic variables were also examined. For this purpose, the research was carried out with the general screening model. The sample of the study consisted of 485 students studying at different grade levels from 7 different schools selected from the public schools at the high school level in Ümraniye district of Istanbul province, 2018-2019 education and training. In order to collect research data; `Personal Information Form` developed by the researcher, `Social Media Addiction Scale` developed by Tutgun Ünal and Deniz (2015), and `Noise (2015)` Examination of the Relationship Between High School Students' Social Media Addiction and Academic Deferral Behaviors) It was created based on his work.The research was conducted with the General Screening model, and the data was collected with the participation of 485 high school students, consisting of 25 items and 4 Factors (Planning disorder, low intention, lack of interest in the lesson and belief disorder) developed during the research. Many remarkable results have been reached in the research. In the comparisons made by gender, it has been revealed that boys are more engaged with social media than girls and get more support from social media, and girls are not as interested in social media as boys. Many differences have emerged in the research such as age, daily usage time, how long it has been used and the number of applications.In the research, the purposes of social media usage and how often they achieved these questions were questioned. As a result of the research, it was determined that social media negatively affected the academic success of high school students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Sosyal medya kullanımının lise öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of social media use on high school students' academic achievements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-23 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10223750 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 663210 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Hizmet Bilim Dalı |