Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, İzzet
dc.contributor.authorÖzdemir, Şuayip
dc.date.accessioned2021-05-02T07:50:33Z
dc.date.available2021-05-02T07:50:33Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564239
dc.description.abstractÖZET Kişisel satış, tutundurma karmasının içinde önemli bir yer tutar. Ürünlerin tüketicilere ulaştırılmasında, reklam ve satışın aynı anda gerçekleşebildiği bir yöntem olduğundan oldukça etkin bir yöntemdir. Satış personeli kişisel satışta firmalarım temsil ederken hem kendi hesaplarına, hem firma hesabına hem de tüketici hesabına fayda sağlamaya çalışır. Bu esnada içinde bulundukları ortamdan, müşterilerinin demografik yapılarından, müşterilerin ihtiyaçlarının tatmin düzeyinden, bekleyişlerinden, ödünlendirmenin yapısından, değerlendirme sisteminden etkilenirler. Satış personelinin kişisel etkinliği, aldığı eğitime, motivasyon durumuna, ödünlendirmeye ve değerlendirme sistemine bağlıdır.
dc.description.abstractABSTRACT Personal selling is an important part of the promotion mix, since the advertisement and the selling of the products can be realised simultaneously by personal selling. Therefore this is an extremely efficient method. While sales personnel represent the firm for which they work, they try to provide benefit for themselves, as well as the firm and the customers. At the same time, they are affected from the environment in which they work, the demographic structure of their customers, and the satisfaction level of their needs expectations, the compensation systems and from the performance evaluation system. The efficiency of sales personnel depends on his educational level, his motivational structure, and on the compensation and performance evaluation system. nen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatış personelinin kişisel etkinliğinin arttırılması
dc.title.alternativeIncreasing the sales personnel's personel effectiveness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSales persons
dc.identifier.yokid61160
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61160
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess