Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Ekrem
dc.contributor.authorAkgün, Ali İhsan
dc.date.accessioned2021-05-02T07:50:32Z
dc.date.available2021-05-02T07:50:32Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564234
dc.description.abstractIV ÖZET Nakit, işletmenin çalışma sermayesinin bir parçası olup, işletmenin gelecekteki yükümlülüklerini karşılamak için hayati öneme sahiptir. Nakit yönetimi ise likit kaynakların yönetimi, planlanması ve izlenmesiyle ilişkilidir. imalat işletmeleri genellikle üç nedenle nakit tutmaktadırlar. Bunlar; işlem, ihtiyat ve spekülatif neden olarak sıralanır. Bu likidite motivasyonları işletmenin büyüklüğü, faaliyet yapısı, çeşidi ya da bulunduğu yere bağlı olarak değişmektedir. İmalat işletmelerinin bulundurması gereken optimal nakit düzeyinin belirlenmesi ile ilgili bazı pratik yöntemler vardır.Ayrıca, imalat işletmelerinin likit varlıklarının nakit ve pazarlanabilir menkul değerler arasında optimal dağılımım belirlemeye yönelik çeşitli kantitatif modeller geliştirilmiştir. Baumol ve Beranek modelleri nakit girişlerinin belirli oranlarda gerçekleşeceği varsayımına dayanırken, daha karmaşık olan Miller-Orr ve White-Norman modelleri nakit girişlerinin tesadüfi bir şekilde dalgalanacağım temel almaktadır. Bu çalışmada, Ankara Çimento Sanayii İşletmesinin optimal nakit tutma düzeyinin belirlenmesinde, Beranek modeli kullanılmıştır. Sonuçta sözkonusu işletmenin işlem güdüsüyle nakit bulundurduğu tespit edilmiştir. Nakit yönetimi ifadesi esas olarak işletme içersindeki nakit yaratıcı faaliyetlerin koordinasyonu ve denetimi amacına yöneliktir. Etkin bir nakit yönetiminde birinci adım, belirli dönemler itibariyle nakit fazla ve eksikliğini belirten nakit bütçesinin hazırlanmasıdır. Nakit bütçesi ise, nakit giriş ve çıkışlarının tahminine dayanmaktadır. Nakit girişlerini hızlandırma, nakit çıkışlarını azaltma nakit yönetiminde etkinliği artırıcı iki önlemdir.
dc.description.abstractSUMMARY Cash is an obvious part of firm's working capital and is vital to meet a firm's future obligations. Cash management is concerned with planning, monitoring and managing liquid resources. Manufacturing firms usually hold cash for three reasons: transaction, precautionary, and speculative. These liquidity motivies differs according to the size, structure of operations, and type or location of the firms. There are some practical methods in order to determine optimal cash level which manufacturing firms should hold. More ever, various quantitative models have been developed for the manufacturing firms to determine the optimal distribution of liquid assets between cah and marketable securities. While Baumol and Beranek models are based on the assumption that a given cash inflow can be realised on certain ratios, the more complex Miller-Orr and White- Norman models are based on the assumption that only cash inflow is randomly distributed. In this study, Beranek model is used to determine optimal cash level of Ankara Cement Industry Firm hold. As a result, it is found out that in our case study Ankara Cement Industry Firm hold cash with the transaction motive. The term cash management refers basically to the coordination and control of the cash generating activities within the firms. The first step in an effective cash management is to prepare, for specific periods, cash budget showing the surplus or the deficit in the cash. The cash budget will be based on forecasts of cash inflow and cash outflow. Increasing the cash inflows and reducing the cash outflows are two appropriate measures for ensuring the success of the cash management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİmalat işletmelerinde nakit yönetimi ve bir uygulama
dc.title.alternativeCase management of manufacturing firms an a case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProduction industry
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmCash management
dc.identifier.yokid61165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61165
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess