Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Zekai
dc.contributor.authorKöroğlu, Necib
dc.date.accessioned2021-05-02T07:49:37Z
dc.date.available2021-05-02T07:49:37Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2021-04-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563965
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin görevlerini gerçekleştirme düzeylerini, psikolojik danışman görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek ve çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmada kuramsal çerçeve içinde; eğitim yönetimi, hem genel hem de ilköğretim düzeyinde rehberlik ve psikolojik danışmanın anlamı, önemi, amacı, gerekliliği ile ilköğretim konuları tartışılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Veri toplama amacıyla örneklem grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama aracı uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini 2004-2005 öğretim yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki Çankaya ve Sincan ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı rehberlik ve psikolojik danışma servisleri bulunan 128 `A` tipi okulda görev yapan, 128 okul müdürü ve 168 psikolojik danışman oluşturmaktadır. Araştırmanın sınırlılıkları doğrultusunda belirlenen 101 `A` tipi ilköğretim okulundaki 101 okul müdürü ve 132 psikolojik danışman örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x) ve standart sapma (ss) scheffe testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Ayrıca karşılaştırmalarda (n) sayılarının 30'un altında olduğu durumlarda t-testinin non parametrik karşılığı olarak kullanılan Mann- Whitney U Testi'nden yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Elde edilen bulgular, tablo ve grafikler ile yorumlanmıştır.Bulgular şöyle özetlenebilir: Psikolojik danışmanlara göre, ilköğretim okulu müdürleri rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin görevlerini çoğu zaman yapmaktadırlar. Psikolojik danışmanlar, müdürlerin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin görevlerini gerçekleştirmede çoğunlukla duyarlı davrandıkları görüşündedirler. Bu sonuç, müdürlerin görevlerini çoğunlukla yaptıkları görüşünü de destekler niteliktedir. Psikolojik danışmanların mezun oldukları bölüm değişkenine göre, ilköğretim okulu müdürlerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine yönelik görevlerini gerçekleştirmelerine ilişkin değerlendirmelerinde anlamlı farklılık bulunmaktadır. Alınan diğer değişkenlerde anlamlı farklılıklar bulunmamaktadır. II
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this research is to evaluate and to determine according to various variables realizing levels of primary education school principals' duties about guidance and psychool counseling services from the view of psychool counselor. In the research, in a theoretical limit; education management, the meaning, importance, aim and necessity of guidance and psychological counseling at both general and primary education level and primary education subjects are discussed. Surpassing scanning model is used. To gather data; a tool developed by the researcher is practiced on the sampling group. The universe of the research is formed of 128 school principals and 168 psychological counselors located at 128 `A` type schools bound to Ministry of Education that have guidance and psychological counseling services at Çankaya and Sincan districts in the borders of Ankara Municipality in 2004-2005 education term. At the statistical analysis of data gathered in research; frequency (f), percentage (%), arithmetical average (x) and standard deviation (ss) scheffe test and variance analysis are used. Furthermore when numbers (n) are below 30, Mann-Whitney U Test, which is non-parametric counterpart of t- test, is used and 0.05 is taken as meaningfulness level. The findings are interpreted by tables and graphics. IllThe findings can be summarized as follows; According to psychological counselors, primary education school principals mostly do their duties relating to guidance and psychological counseling. Psychological counselors think that, primary school principals mostly behave sensitively at realizing their duties about guidance and psychological counseling. This result supports the opinion that principals mostly do their duties. According to variable of psychological counselors' graduate branches, there is a meaningful difference between the psychological counselors' evaluation of primary education school principals' doing their duties about guidance and psychool counseling services. There is no meaningful difference at the other variables. rven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePsikolojik danışman görüşlerine göre ilköğretim okulu müdürlerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin görevlerini gerçekleştirme düzeyleri
dc.title.alternativeRealizing levels of primary education school principals' duties about guidane and psychological counseling services from the psycological counselors' point of view
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid181646
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid161978
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess