İlköğretim okulu müdür ve müdür yardımcılarının ilköğretim müfettişlerinin yapmış olduğu denetim etkinliklerine ilişkin görüşleri (Kırıkkale İli örneği)
dc.contributor.advisor | Toz, Hıfzı | |
dc.contributor.author | Olgun, Refik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-02T07:49:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-02T07:49:34Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563952 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan müdür ve müdüryardımcılarının, ilköğretim müfettişlerince kendilerine yapılan denetimetkinliklerinin değerlendirilmesi, var olan durumun ortaya konulması, yöneticilerindenetiminin daha nesnel, objektif ve bilimsel olarak yerine getirilmesi içinöneriler sunulması amaçlanmıştır.Araştırmada; eğitim yönetimi ve denetimi, denetimin önemi, ilköğretimokulu yöneticilerinin görev ve sorumlulukları, ilköğretim müfettişlerinin görev veyetkileri, kurum ve yönetici denetimi ve ilköğretim okulu yöneticilerininkendilerine uygulanan denetime ilişkin görüşlerine yer verilmiştir.Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır.1. İlköğretim okulu müdür ve müdür yardımcılarının, ilköğretim müfettişlerininyönetici denetimi ile ilgili ?fiziki durum? alanındaki denetim etkinliklerine ilişkingörüşleri nelerdir?2. İlköğretim okulu müdür ve müdür yardımcılarının, ilköğretim müfettişlerininyönetici denetimi ile ilgili ?eğitim-öğretim süreci? alanındaki denetimetkinliklerine ilişkin görüşleri nelerdir?3. İlköğretim okulu müdür ve müdür yardımcılarının, ilköğretim müfettişlerininyönetici denetimi ile ilgili ?yönetim işleri? alanındaki denetim etkinliklerineilişkin görüşleri nelerdir?4. İlköğretim okulu yöneticilerinin; görevleri, öğrenim durumları, branşları veyöneticilik kıdemleri ile ilköğretim müfettişlerinin denetim etkinliklerininyeterliliklerine ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri arasında anlamlı bir fark varmıdır?Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, Kırıkkale İlMerkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcılarıoluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan anketuygulanmıştır. Anketin birinci bölümü kişisel bilgileri, ikinci bölümü ise denetimetkinliklerine ilişkin soruları içermektedir.Anket yoluyla toplanan veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS (TheStatistical Packet for The Social Sciences) istatistik programı kullanılarakçözümlenmiştir. Verilerin istatiksel çözümleri için; frekans (f), yüzde (%),aritmetik ortalama (Χ ) ve standart sapma (ss) kullanılarak, t testi ve scheffe testiuygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular özetle şunlardır:1. İlköğretim okullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcıları; ilköğretimmüfettişleri tarafından yapılan fiziksel denetim işleri ile yönetim işlerine dayalıdenetimin ilköğretim okullarında oldukça yapılabildiğini düşünmektedirler.2. İlköğretim okullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcıları; ilköğretimmüfettişleri tarafından yapılan eğitim-öğretim sürecine ilişkin denetimin iseorta düzeyde yapılabildiğini düşünmektedirler.3. Okul yöneticilerinin; görev, öğrenim durumu, branş ve kıdem değişkenleriyöneticilerin denetim hizmetlerine ilişkin görüşlerinde anlamlı farkoluşturmamaktadır.4. Eğitim-öğretim sürecinin, yönetim ve fiziki denetime oranla biraz daha azdenetlenebilmesi, eğitim-öğretim sürecinin karmaşık yapı içermesine vedenetlenecek etkinliklerin somut bir şekilde anında gözlenememesinebağlanabilir. | |
dc.description.abstract | In this research, assessment of inspection activities of primary schooldirectors by primary school inspectors, stating the present condition and offeringrecommendations on how to conduct the inspection more objectively and morescientifically have been aimed.In the research, the topics such as educational management andinspection, the importance of inspection, duties and responsibilities of primaryschool directors, duties and authorities of primary school inspectors, inspectionof institution and director and ideas of primary school directors on the inspectionapplied to themselves have been included.In the research answers to these questions have been looked for:1. What are the opinions of the school directors about the inspection activitiesof the primary school inspectors which are in the area of ?physical situation?related with the inspection of the director?2. What are the opinions of the school directors about the inspection activitiesof the primary school inspectors which are in the area of ?teaching-trainingprocess? related with the inspection of the director?3. What are the opinions of the school directors about the inspection activitiesof the primary school inspectors which are in the area of ?directional works?related with the inspection of the director?4. Is there a meaningful difference between the ideas of school directors aboutthe duties, educational conditions, branches and seniority of direction ofprimary school directors and sufficiency of inspectors? inspection activities?Scanning model has been used in the research. Directors and assistantdirectors who work in primary schools in the city centre of Kırıkkale constitutethe study environment.As a means of collecting the data in the research, a questionnaire whichconsists of two sections has been applied. The first section of the questionnaireinvolves the personal information and the second section involves the questionsrelated to the inspection activities.The data collected through questionnaire have been analyzed incomputer environment and using the SPSS (The Statistical Packet for TheSocial Sciences) statistics program. For the statistical analysis of the data t testand scheffe test have been applied by using frequency (f), percentage (%),arithmetical average (x) and standard deviation (sd).The findings obtained as a result of the research are here in brief:1. The directors and assistant-directors who work in primary schools thinkthat physical inspection and inspection on directional work in primaryschools can be conducted fully.2. Directors and assistant-directors who work in primary schools think that theinspection on the teaching training process can be conducted in mediumlevels by the primary school inspectors.3. Variables of duties, educational conditions, branches and seniority ofschool directors do not constitute a meaningful difference in their opinionson inspection services.4. Teaching-training process can be inspected less when compared withdirectional and physical inspection and this can be linked to the fact thatteaching-training process involves a complex structure and the activities tobe inspected can not be observed in a concrete way immediately. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu müdür ve müdür yardımcılarının ilköğretim müfettişlerinin yapmış olduğu denetim etkinliklerine ilişkin görüşleri (Kırıkkale İli örneği) | |
dc.title.alternative | Primary school directors' and assistants directors' opinions concernin controllien activities that had been performec by primary school supervisor (ther sample of Kırıkkale) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155020 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190248 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |