AB sürecinde demokratik kişilik eğitimi polis akademisi örneği
dc.contributor.advisor | Orçan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Durmuş, Meryem Evin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-02T07:49:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-02T07:49:29Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563927 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türk Emniyet Teşkilatının amir ihtiyacını karşılayan PolisAkademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesi eğitiminin AB'ye giriş sürecinde,Türkiye'nin güvenlik hizmetlerinde ulusal ve uluslararası gelişmelere ayakuydurabilmesi, insan hak ve özgürlükleri, demokrasi ve demokratikleşme gibi sonzamanlarda ön plana çıkan kavramların ve tüm demokratik değerlerin doğru birşekilde uygulanmasına örnek teşkil edecek demokratik kişilik sahibi polis amirininyetiştirilmesinde son derece önem arzettiği, bu doğrultuda Avrupa polis eğitimistandartlarının yakalanmasının; görevi gereği toplumun her kesiminden insanlamuhatap olabilen Emniyet Teşkilatının üst düzey yöneticileri konumundaki polisamirlerinin demokratik tutum ve davranış kazanımında ne denli önemli olduğuvurgulanmış, bu çerçevede AB polisi eğitim uygulamaları ile Türkiye PolisAkademisi eğitim uygulamaları karşılaştırılmıştır.AB'ye uyum sürecinde güvenlik hizmetleri alanında polis eğitimi ile ilgiliolarak 2001 yılında Türkiye Polis Akademisi bünyesinde Güvenlik BilimleriFakültesi ve Güvenlik Bilimleri Enstitüsünün kurulmuş olduğu, daha öncesinde 9 ayeğitim vermekte olan polis okullarının 2 yıllık polis meslek yüksek okullarınadönüştürüldüğü, halen okutulmakta olan ile halihazırdaki kısa bir süre sonrauygulamaya geçilecek olan Türkiye Polis Akademisi ders müfredatlarının geçmiştekiders müfredatlarına göre daha bilimsel ve AB polis eğitim uygulamalarıçerçevesinde; insan hakları, demokrasi, demokratikleşme ve hukukun üstünlüğükavramları ağırlıklı uygulamalı derslerle yoğunluk kazandırılarak hazırlandığı,yapılan ve yapılmakta olan tüm bu çalışmalarla AB güvenlik hizmetleristandartlarının yakalanmasının; demokratik tutum ve davranış sergileyebilen,demokratik kişilik sahibi polis amirlerinin yetiştirilmesinde ne kadar önemli olduğukonularına açıklık getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Demokratik Kişilik Eğitimi, Demokratik Eğitim, Avrupa Birliği,Polis Akademisi, Polis Akademisinde Demokratik Kişilik Eğitimi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to stress the need for harmonization of theeducation given at the Turkish National Police Academy Faculty of SecuritySciences with the national and international developments in the security services ofTurkey in the accession period to the EU, the critical importance of training policechiefs having democratic personalities who will set a precedent for the rightimplementation of popular concepts such as human rights and freedoms, democracyand democratization and all democratic values and, in line with this, the crucialimportance of fulfilling European police training standards in the development ofdemocratic attitudes and behaviours by police chiefs who are the senior managers ofthe Police Organization that has to interact people from all segments of the societywithin the scope of its duty, and within this framework, to compare the EU policetraining practices with the training practices of Turkish National Police Academy.Clarification is also provided for certain issues such that Faculty of SecuritySciences and Institute of Security Sciences are established in 2001 under the aegis ofthe Turkish National Police Academy and with regard to police training in the fieldof security services in the harmonization process with the EU, that police schoolswhich used to provide 9 month education are transformed into police vocationalschools of higher education which provide 2 year education, that the currentcurriculum and the new curriculum to be adopted soon of the Turkish National PoliceAcademy is prepared in a more scientific way than the previous curricula and doinclude more stress on concepts such as human rights, democracy, democratizationand the rule of law within the framework of the EU police training practices, thatfulfilling the EU security services standards with previous and current efforts is ofgreat importance for the training of police chiefs having democratic personalitieswho can present democratic attitudes and behaviours.Keywords: Democratic Personality Training, Democratic Training, theEuropean Union, Turkish National Police Academy, Democratic PersonalityTraining in Turkish National Police Academy.3 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | AB sürecinde demokratik kişilik eğitimi polis akademisi örneği | |
dc.title.alternative | Democratic personality training inperiot to the EU | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 156735 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190694 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |