Show simple item record

dc.contributor.advisorGökdağ, Bilgehan Atsız
dc.contributor.authorDinçer, Aslihan
dc.date.accessioned2021-05-02T07:49:26Z
dc.date.available2021-05-02T07:49:26Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563914
dc.description.abstractBu çalışmada, 2002 genel seçimlerindeki gazete siyasû reklâmlarıgöstergebilimsel açıdan incelenmiştir. Gazete reklâmları, yazılı ve görsel unsurlarıbir arada bulundurmalarından dolayı göstergebilimsel çözümlemeler açısından sonderece elverişli iletilerdir. Ayrıca siyaset dilinin yan anlamlar, mecazlar,eğretilemeler, çeşitli simgesel ifadelerle yüklü olması, bu tür çözümlemeleri daha daelverişli hâle getirmektedir. Ancak göstergebilimsel çözümleme metotları, bugünekadar çok çeşitli alanlara uygulanmasına rağmen siyaset diliyle ilgili fazla çalışmayarastlanmamaktadır. Bu çalışma, alanındaki boşluğa az da olsa katkıda bulunmakamacıyla hazırlanmıştır.
dc.description.abstractIn this work, the political advertisements in the newspapers during theelections of 2002 were dealt with according to semiology. In terms of semiologyanalyses, since it covers both written and visual elements, the newspaperadvertisements are very useful messages. On the other hand, due to connotations,metaphors, and various symbolic meanings, the language of politics makes inevitableof that kind analyses. Although the semiology analyzing methods were applied tovarious fields, there are scarcities of application to the language of politics. Thiswork is of course not adequate to fill the gap in the field, but it aims to make acontribution to it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleSiyaset dili (3 Kasım 2002 genel seçimlerindeki gazete siyasî reklâmlarının göstergebilimsel açıdan çözümlenmesi)
dc.title.alternativePolitical language (the political advertisements in the newspapers during the elections of 2002 were dealt with according to semiology)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid156676
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190676
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess