Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesine öğretmen ve okul yöneticilerinin katılım düzeyi
dc.contributor.advisor | Tosunoğlu, Mesiha | |
dc.contributor.author | Metin, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-02T07:49:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-02T07:49:22Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563895 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan ?DemokrasiEğitimi ve Okul Meclisleri Projesi?ne öğretmen ve okul yöneticilerinin katılımdüzeylerini tespit etmektir. Bunun için hazırlanmış olan veri toplama aracı, ilköğretimokullarında çalışan öğretmen ve okul yöneticilerine sunulmuş; projenin amaçlarına veuygulamalarına ilişkin katılım düzeyleri tespit edilmiştir.Araştırmada tarama (survey) yöntemi kullanılmış olup, çalışma evreni Kırıkkaleili merkez sınırları içindeki ilköğretim okullarını kapsamaktadır. Evren içinden şansyöntemiyle örneklem seçilmiştir. Buna göre 2004-2005 öğretim yılında 40 adet resmûilköğretim okulunda görev yapan 100 okul yöneticisi ve 12 ilköğretim okulunda görevyapan 201 öğretmen araştırma kapsamına alınmıştır.Araştırmanın bulguları şu şekilde özetlenebilir:1. Araştırmada Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin amaçlarınailişkin okul yöneticileri ve öğretmenler, olumlu görüş bildirmişlerdir. Ancak, okulyöneticilerinin katılım düzeyleri ile öğretmenlerin katılım düzeyleri arasında anlamlı birfarkın olduğu görülmüştür. Elde edilen verilere göre, okul yöneticilerinin DemokrasiEğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin amaçlarına istatistiksel olarak öğretmenlerdendaha olumlu yaklaştıkları görülmüştür.2. Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin ilköğretim okullarındauygulanmasıyla ilgili olarak okul yöneticileri ve öğretmenler olumlu görüşbildirmişlerdir. Ancak, okul yöneticilerinin katılım düzeyleri ile öğretmenlerin katılımdüzeyleri arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Elde edilen verilere göre, okulyöneticilerinin Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin uygulamalarınaistatistiksel olarak öğretmenlerden daha olumlu yaklaştıkları belirlenmiştir.3. Okul yöneticilerinin Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesininamaçlarına katılma düzeyleriyle Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesininuygulamalarına katılma düzeyleri arasında fark olduğu, aynı farkın öğretmenleraçısından da benzerlik gösterdiği görülmüştür. Buna göre okul yöneticileri veöğretmenler, Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin öğrencilerde demokrasibilincini kalıcı hâle getirmek için uygun bir uygulama olduğunu ve projenin amaçlarınakatıldıklarını belirtirken bu amaçları gerçekleştirmek için yapılan uygulamalarda bazıeksiklikler olduğunu düşünmektedirler. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to explain teacher?s and principal?s thoughts aboutDemocracy Education and School Councils Project (DESC) carried out in the primaryschools. Prepared questionnaire, after the examining regulation related to project andtaking experts opinion, applied to teachers and principals who are working in theprimary schools and determined their thoughts about projects objectives.Used survey method in this study, covers primary schools in Kırıkkale citycentre. 100 principals who are working 40 primary schools and 201 teachers who areworking 12 primary schools taken as sample randomly in the 2004-2005 Education andInstruction year.The findings of the research have been summarized below:1. Teachers and principals declared positive thoughts about DESC?s objectivesbut found meaningful differences between the thoughts of teacher?s and principal?s.According to findings, statistically, it is seen that principals have more positive thoughtsthan teachers about DESC?s objectives.2. Teachers and principals declared positive thoughts about DESC?sapplications but found meaningful differences between the thoughts of teacher?s andprincipal?s. According to findings, statistically, it is seen that principals have morepositive thoughts than teachers about DESC?s applications.3. It is found meaningful differences between the principal?s agreement aboutDESC?s applications. Same differences seen teachers agreement too. Therefore,teachers and principals declared that DESC is convenient practice to make studentconscious of democracy and agreed about project?s objectives. But they think aboutapplications on this issue is not sufficient. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesine öğretmen ve okul yöneticilerinin katılım düzeyi | |
dc.title.alternative | Participation level of the teachers and administrators staff of the school to the democracy education and school councils | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 156656 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190660 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |