Comenıus projelerinden faydalanma konusunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri
dc.contributor.advisor | Arslan, Mehmet Metin | |
dc.contributor.author | Bahadir, Harun | |
dc.date.accessioned | 2021-05-02T07:49:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-02T07:49:14Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2021-03-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563855 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma, Comenius Projeleri'nden faydalanma konusunda okul yöneticisive öğretmenlerin görüslerini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırma evrenini, 2006-2007 öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde bulunanilköğretim ve ortaöğretim okullarında görevli yönetici ve bu okullarda görev yapanöğretmenler olusturmaktadır. Arastırma evrenini olusturan ilköğretim ve ortaöğretimokullarında görevli yönetici ve öğretmenler için ayrıca bir örneklem alınmamıs, yöneticive öğretmen evreninin tamamına ulasmak amaçlanmıstır. Arastırmacı tarafındangelistirilen ölçme aracı, Kırıkkale ili il merkezi sınırlan içinde bulunan ilköğretim veortaöğretim okullarında görev yapan 2008 öğretmen ve 178 yöneticiye uygulanmıstır veölçme aracının geçerlik ve güvenirliği incelenmistir. Veri toplama aracının CronbachAlpha güvenirlik katsayısı .87 olarak tespit edilmistir.Arastırmada genel olarak su sonuçlara ulasılmıstır.· ?lköğretim ve ortaöğretim okulu öğretmenleri ve yöneticileri, bir Comeniusprojesinde yer almaları halinde mesleki ve kisisel gelisimlerinin artacağınıdüsünmektedirler. Bununla beraber eğitimin kültürler arası gelisimini arttıracaklarını ve eğitim sisteminin gelisimini destekleyeceklerinibelirtmislerdir.· ?lköğretim ve ortaöğretim okulu öğretmenleri ve yöneticileri, Comenius projesigerçeklestirmelerinde yabancı dil bilmemelerini bir engel olarak görmektedirler.Bununla beraber Comenius programının amaçlarının ve Comenius projelerininsahip olması gereken kriterlerin neler olduğunun bilinmemesini de projegerçeklestirmelerinin önünde bir engel olarak görmektedirler.· ?lköğretim ve ortaöğretim okulu öğretmenleri bir Comenius projesigerçeklestirmeleri halinde okul yönetiminden destek göreceklerinidüsünmektedirler. ?lköğretim ve ortaöğretim okulu yöneticileri de böyle birçalısma gerçeklestirmeleri halinde öğretmenlerini destekleyeceklerinibelirtmislerdir.· ?lköğretim sınıf öğretmenleri Comenius proje çalısmaları hakkında nerelerdenbilgi alacakları konusunda ilköğretim okulu yöneticileri ve brans öğretmenlerineoranla daha az bilgi sahibi oldukları görülmüstür. Bu durum ilköğretim sınıföğretmenlerinin, ilköğretim okulu yöneticileri ve brans öğretmenlerine göredaha az Comenius projeleri içinde yer almalarına neden olmaktadır.· Ortaöğretim okulu öğretmenleri, ders yoğunluklarını Comenius Projesigerçeklestirmeleri önünde bir engel olarak görmektedirler.· Ortaöğretim okulu öğretmenleri, okullarında Comenius projeleri ile ilgilikursların düzenlemesine ilköğretim okulu yöneticilerine göre daha ılımlı veistekli bakmaktadırlar | |
dc.description.abstract | This research was to designate the opinions of the school administrators? andteachers? on what level they can benefit from Comenius Projects.Administrators and teachers, who work in primary and secondary schools inKirikkale city center in 2006-2007, constitute research community. A sample of theadministrators and the teachers who work in primary and secondary schools hasn't beendetermined but It's aimed to reach the universe of the administrators and the teachers.The instrument which was developed by researcher was applied to 2008 teachersand 178 administrators who are in primary and secondary schools in Kirikkale citycenters and examined the reliability and validity of measure means. Cronbach Alphareliability co-efficiency of the scale was to be found .87.The research has reached these conclusions at large:· The primary and secondary school teachers and administrators think that theirpersonal and professional development will progress in case they are involved ina Comenius Project. In addition to that they say that the they will increase the intercultural development of education, and support the development of theeducational system.· The primary and secondary school teachers and administrators regards notknowing a foreign language as an obstacle in performing a Comenius Project. Inaddition to that they also ragard not knowing the objectives of the ComeniusProgram and which criteria must Comenius Projects have is as an obstacle.· The primary and secondary school teachers think that they will be supported bythe school administrations if they accomplish a Comenius Project. Primary andsecondary school administrators state that they will support their teachers in casethey accomplish such a study.· Primary school class teachers have less knowledge in how to get informationabout Comenius Project Studies than school administrators and the branchteachers. It brings out class teachers to participate in Comenius Projects fewerthan the primary school administrators.· Secondary school teachers regards their course load as an obstacle to realize aComenius Project.· Secondary school teachers are more moderate and eager to have ComeniusProjects courses in their schools than primary school administators. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Comenıus projelerinden faydalanma konusunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri | |
dc.title.alternative | The opinions of the school administrators and teachers on what level they can benefit from comenius projects | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 9009706 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214398 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |