İlköğretim öğrencilerinin saldırgan davranışları ile ilgili okul yöneticilerinin algıları
dc.contributor.advisor | Taştan Akdemir, Nuray | |
dc.contributor.author | Kiliç, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-02T07:49:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-02T07:49:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563852 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki öğrencilerin saldırgan davranışlar vebu konuda yapılan çalışmalar ile ilgili yönetici algılarını saptamaktır. Bu amaçla öğrencilerinsaldırgan davranış göstermelerinin nedenleri araştırılıp uzman görüşleri alınarak hazırlanangörüşme formu, ilköğretim okullarında çalışan yöneticilere sunulmuş; öğrencilerin saldırgandavranış göstermelerinin nedenleri, bu konuda yapılan ve yapılması gereken çalışmalarailişkin yönetici algıları belirlenmiştir.Araştırmada görüşme yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın evrenini 2006?2007öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde görev yapan ilköğretim okulu yöneticileri (müdür vemüdür yardımcıları) oluşturmaktadır. Kırıkkale il merkezinde bulunan 48 resmi ilköğretimokulunda görev yapan 45 müdür, 75 müdür yardımcısı olmak üzere toplam 120 okulyöneticisinin 30 tanesi araştırma kapsamına alınmıştır.Araştırmanın bulguları şu şekilde özetlenebilir:1. Araştırma sonuçlarına göre yöneticiler öğrencilerde fiziksel ve sözel saldırgandavranış görüldüğünü belirtmişlerdir. Bu davranışların özellikle kontrolsüz ortamlardagörüldüğünü de ifade etmişlerdir.2. Araştırma sonuçlarına göre yöneticiler saldırgan davranış gösteren öğrencilerin ailesiile işbirliği içinde olunması ve bu konuda gerekli rehberlik çalışmalarının yapılmasıgerektiği görüşündedirler. Ayrıca bu davranışlarını önlemek için gerekli çalışmalarınyapılması gerektiğini de belirtmişlerdir.3. Okul yöneticilerinin öğrencilerin saldırgan davranışlar gösterme nedenlerinin enbüyüğünün ailelerinin yaptıkları hatalar olduğunu düşündükleri görülmüştür. Bununyanında çevre, okul, arkadaş, yaş, cinsiyet, fiziksel ortam, kitle iletişim araçları,akademik başarısının da etkili olduğu görüşündedirler.4. Okul yöneticileri bu davranışları önlemek için sosyal hizmet alanında, eğitimprogramlarında, rehberlik ve seminer çalışmaları alanında, sosyal etkinlikler alanındave kitle iletişim etkilerini azaltmak konularında çalışmalar yapılması gerektiğinidüşüncesindedirler. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine director perceptions about aggressiveattitudes of primary school students and researches about this issue. With this purpose,interview form which is prepared by researching the reasons of students? aggressive attitudesand by seeking the opinions of an expert has been presented to the directors at primaryschools and director perceptions have been determined about the aggressive attitudes ofstudents and researches that are done and that sould be carried out .In this research the method of interview has been used and the content of this researchhas been composed of primary school directors (manager and deputy managers) who are incharge in Kırıkkale city center at the 2006-2007 academic year. 30 of 120 school directors 45of whom are managers and 75 of whom are deputy managers who are in charge of 48 officialprimary schools in Kırıkkale city center have been included in this research.The findings of this research may be summarized as following:1. In the research the directors mentioned that physical and verbal aggressive attitudeshad been observed at the students. They also declared that these attitudes were seenespecially at blind environments.2. In the research directors mentioned that the teachers should be in cooperation withthe families of the students who showed aggressive attitudes and necessary guidancestudies should be carried out about this issue. They also mentioned that necessarystudies should be carried out in order to prevent these attitudes.3. School directors think that the most important reason why the students behave inaggressive manner is the faults of their families. Furthermore directors also mentionedthat factors like environment, school, friends, age, sex .Physical environment ,masscirculation media and academical success are also important about this issue.4. School directors mentioned that it is essential to make studies about social services,educational programs, guidance and seminar studies, social activities and subjects asreducing the affects of mass media in order to prevent these attitudes . | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin saldırgan davranışları ile ilgili okul yöneticilerinin algıları | |
dc.title.alternative | Perfection of school directors' regarding the agressive behaviours of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9009850 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214298 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |