Show simple item record

dc.contributor.advisorOrçan, Mustafa
dc.contributor.authorKayaarslan, Sadiye
dc.date.accessioned2021-05-02T07:49:08Z
dc.date.available2021-05-02T07:49:08Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563827
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu, ?Sosyal Tabakalarda Eğitim Anlayışları ?Kırıkkale Örneği-?dir. Eğitim olgusu toplumdan soyutlanarak ele alınamaz. Bu nedenle bu araştırmada eğitime sosyolojik bir çözümleme ve bakış açısıyla yaklaşılmıştır. Sosyal tabakalaşma ve eğitim birbirini karşılıklı olarak etkilemektedir. Demokratik toplumlarda eğitim yoluyla sosyal tabakalaşma piramidinde üst konumlara ulaşma imkânı vardır. Bu nedenle, sosyal tabakalarda nasıl bir eğitim anlayışının olduğunu bilmek toplumun zamanla nasıl bir tabakalaşma profili çizeceğini anlamaya da yardımcı olabilir.Bu araştırmanın amacı sosyal tabakalaşma ile eğitim anlayışları arasında nasıl bir ilişki olduğunu Kırıkkale örneğinde ortaya koymaktır. Bu çalışma teorik ve uygulamalı bir çalışmadır. Çalışmada anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmada sosyal tabakalarda eğitim anlayışlarıyla ilişkili olarak cinsiyet, yaş, gelir, meslek, eğitim düzeyi, aidiyetlik hissi gibi sosyo-demografik, sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerin analizi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sosyal Tabakalaşma, Sosyal Statü, Sosyal Sınıf, Eğitim Anlayışı, Ekonomi.
dc.description.abstractThe subject of the study is conception of education in social strata ?in the case of Kırıkkale. The fact of education can not be investigated as abstracting from the society. Therefore, in the study, the education is examined in a sociological perspective and analyzed sociologically. The social stratification and education affect other one mutually. In democratic societies, it is possible to ascend into higher latter in the pyramid of social stratification by the way of education. Therefore, to know which kind of comprehension of education exists in the society helps us to understand to follow the ways in which social stratification re-shapes.The aim of the study is to bring to light on the relationship between social stratification and conception of education in the case of Kırıkkale. This work consists of theoretical and applied parts. In the study, we have used the questionnaire technique. In the study, social, demographic, economic and cultural issues such as sex, age, income, occupation, level of education, membership of a stratum were analyzed in their relation with conception of education.Key Words: Education, Social Stratification, Social Status, Social Class, Conception of Education, Economy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSosyal tabakalarda eğitim anlayışları -Kırıkkale örneği-
dc.title.alternativeConception of education in social strata ?in the case of Kırıkkale-
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSocial stratification
dc.subject.ytmSocial class
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmSocial status
dc.identifier.yokid302601
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219847
dc.description.pages231
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess