dc.contributor.advisor | Arslan, Mehmet Metin | |
dc.contributor.author | Uyanik Ceylan, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-02T07:48:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-02T07:48:51Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563748 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; okullarda uygulanmakta olan Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma betimsel bir çalışmadır. 2008?2009 öğretim yılında Kırıkkale ili şehir merkezine bağlı liselerde seçilen okul meclis başkanı, yönetim kurulu üyeleri ve seçmenler çalışma evrenini oluşturmaktadır. Kırıkkale ili şehir merkezinde 15 adet genel lise, 8 adet mesleki lise olmak üzere toplam 23 lise bulunmaktadır. Araştırmada, 2008?2009 öğretim yılında Kırıkkale ili şehir merkezinde bulunan 23 okul meclis başkanı, 103 yönetim kurulu üyesi ve 422 seçmenden oluşan bir çalışma grubu oluşturulmuştur.Araştırma kapsamına alınan bu öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Uygulamaya hazır hale getirilen anket, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin kişisel özelliklerini (cinsiyet, okuldaki görev, okul türü ve sınıf düzeyi) belirlemeye yönelik ifadeler; ikinci bölümde ise okullardaki okul meclis başkanlarının, yönetim kurulu üyelerinin ve seçmenlerin Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla 17 ifade yer almaktadır. İkinci bölümdeki 17 ifade iki boyutta gruplandırılmıştır. Bunlardan 8 ifade Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi'nin amaçlarına, 9 ifade de Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin uygulanmasına ilişkindir. İkinci bölümde bulunan maddeler beşli likert tipinde hazırlanmış ve seçenekler kesinlikle katılmıyorum (1), katılmıyorum (2), kısmen katılıyorum (3), katılmıyorum (4) ve kesinlikle katılıyorum (5) aralıklarında düzenlenmiştir.Araştırma verileri tamamlandıktan sonra verilerin analizi yapılmıştır. Toplanan veriler üzerinde istatistiksel çözümlemelerin yapılabilmesi için SPSS 16.00 ( Stastical Package For Social Sciences) paket programı uygulanmıştır.Toplanan veriler frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ) ve standart sapma (ss) gibi istatistik teknikler ile analiz edilerek yorumlanmıstır.İstatistiksel analizler sonucunda genel olarak şu bilgiler elde edilmiştir.1- Meslek lisesi ve genel lise öğrencilerinin demokrasi eğitimi ve okul meclisleri uygulamaları ile demokrasi bilinci kazandıkları, haklarını öğrendikleri, hoşgörülü olmayı öğrendikleri, okullarda söz sahibi oldukları, oy kullanma bilinci kazandıkları, işbirliği ve sorumluluk bilinci kazandıkları görülmüştür.2- Meslek lisesi ve genel lise öğrencilerinin demokrasi eğitimi ve okul meclisleri uygulamaları aşamasında yapacakları konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, seçim sürecinde sahip oldukları heyecanının seçimden sonra yok olduğu, seçimler sırasında oluşturulan kuralların görevlerini sağlıklı yaptıkları, seçimlerde öğretmen ve yöneticilerden herhangi bir baskı görmedikleri, seçim sürecinde yasaklara uydukları görülmüştür.Bu çalışmanın sonucunda Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi'nin okullarda sistemli bir şekilde gelişerek devam etmesi, yapılan uygulamaların etkili bir şekilde yapılması, projeyle ilgili olarak öğretmenlere yönelik eğitici faaliyetlerin arttırılması şeklinde önerilere yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research, being applied in schools, the goals of Democracy Education and School Councils Project, the school council president of the board members and voters were to determine the level of detection.Research in the universe, in the 2008-2009 school year.This research compose with in Kırıkkale city connected to the high school selected the school council president, management board members and the voters.In the city of Kırıkkale province,there are, 15 public high schools,8 vocational high schools, a total of 23 high schools.In universe,because of more than the number of voters, the same features as the chance to move through the sample selection have been assumed. Samples Of the survey, the 2008-2009 academic year.This survey forms something.These are; connected to the city center in Kırıkkale province at 23 high schools who worked 23 school council president, 103 members and 422 voters.In research scope, developed questionnaire was administered to students by this researcher. Applications are made ready to scale. T here are two parts. In the first part, the personal characteristics of students (gender, school duties, school type and grade level) to identify the expressions,in the second part, in the schools, school board members and school council president and democracy education of voters. School Councils Project detection levels to reveal, 17 expressions participate.17 expression in two dimensions are grouped in the second section.In these, 8 expressions, Democracy Education, the aim of the Project of the school council,in 9 expressions, implementation of Democracy Education and implementation of school council Project are related. Itemsin the second prt were prepared in the five Likert type and options were arranged with this way definitely disagree (1), disagree (2),I partly agree (3), agree (4) absolutely agree (5)Analyze of the data was made after completion of the research documents. In order to make statistical analyze over the collected data SPSS package 16:00 ( Stastical Package For Social Sciences)In data analysis frequency and percentages were used. Collected data was analyzed and commented with statistical techniques such as frequency (f), percent (%), arithmetic mean ( ) and standard deviation (ss).Research findings obtained as follows;1- It is seen that,democracy education of students of vocational schools and general education of high school and school council with the project have acquired awareness of democracy,they learn their justice, they learn to be tolerant, In schools that have a say,they have acquired voting awareness,they are given cooperation and responsibility.2- It is seen that during students of vocational high school and high school,implementation of democracy education projects and school councils,we see,they do not have enough knowledge about their topic, selection process that they have no enthusiasm after the election.While election continue, created conducts are so good in duty.In election any of the teachers and administrators do not see print, the selection process complied with the ban.As a result of this research, Democracy Education and Project of School Councils?s continuing by being improved in a sistematic way,effective way of applied procedures,incresing the educative activities related to the Project for the teachers were the suggested issues. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında demokrasi eğitimi ve okul meclisleri uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | Student views about school councils practices and democracy education in institutions of secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Education of democracy | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 354089 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 261315 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |