Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Mehmet
dc.contributor.authorTemür, Esma
dc.date.accessioned2021-05-02T07:44:14Z
dc.date.available2021-05-02T07:44:14Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563143
dc.description.abstractÇalısmaya 10-15 yasları arasında benzer Intelligence Quotient(IQ) (40-45) ve yakınyas degerlerine sahip toplam 28 zihinsel engelli çocuk ve 14 zihinsel engeli olmayan (NÇ)(kontrol1) çocuk (normal bayan ve erkek) toplam 42 çocuk dahil edilmistir. Çalısmaya katılanengelli çocukların 14'ü egzersiz grubunu (denek) olustururken, diger 14'ü egzersizekatılmayan kontrol grubunu olusturmustur (kontrol 2).Engelli denek grubuna 2 ay süresince kol ve bacak, güç- kuvvet gelistirmeye yönelikegzersiz programı uygulanmıstır. Her iki kontrol grubuna ise, bu zaman süresince herhangi birözel egzersiz programı verilmemistir. Denek ve kontrol gruplarına ait baslangıçta dikeysıçrama yüksekligi, kısa mesafe sürati (9.1 m), squat ve bench pres kuvvet testleriyle, eldinamometresi ile pençe kuvvetleri, tek ve çift ayak uzun atlamaları, vücut kompozisyonları,kol bacak ve çevre uzunlukları degerlendirmeye alınmıstır. Aynı ölçümler aynı yöntemlerleçalısma baslangıçtan sonraki 2. ay sonunda tekrarlanmıstır.Elde edilen veriler amaca uygun olarak, grup içi karsılastırmada, ön ve son testlerinkarsılastırılmasında Grup içi Paired T-test istatistigi, grupların degisim farklarınınkarsılastırılmasında ise One Way ANOVA Post Hock testleri kullanılmıstır.Elde edilen bulgulardan, iki ay süre ile düzenli uygulanan polimetrik ve dirençegzersiz programının, zihinsel engelli çocukların kol ve bacak güç- kuvvet gelisimleriüzerinde olumlu etkisi oldugu tespit edilmistir.Anahtar Kelimeler= Zihinsel Engelli, Polimetrik ve Direnç egzersizi, Güç-Kuvvet
dc.description.abstractTotaly 42 children between 10 and 15 years old are included in to the study which areconsist of 28 mentally retarded children and 14 mentally normal children(NC)(control)(normal female and male) who have similar Intelligence Quotient (IQ)(40-45) and age values.14 of 28 mentally retarded children(test group) constituted the exercise group and the rest 14children constituted the control group without exercise.(control 2)The exercises oriented to development of leg and arm strenght are apllied to mentallyretarded test group during two months. There were not any exercise programmes applied toother two control groups. When starting, vertical jumping height, short distance pace(9,1m),squad and bench press test strenght, hand dynamometer with puch strenght, long jumpingwith single foot and fett, body compositions, circle measurements of arms and legs of test andcontrol groups have been evaluated. The same measurements have been repeated by using thesame methods after two months from the starting of the study.Paired T-test in group statistics were used for comparison in premier and final tests,One Way ANOVA Post Hock tests were used for comparison in change differences of groups.It is fixed that, plyometric and resistance exercise programme applied in our study hasa positive effect on leg and arm strenght development of mentally retarded children.Key words: mental retarted , plyometric and resistance exercises, strenght developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titlePolimetrik ve direnç egzersizlerinin, zihinsel engelliçocukların (10-15 yaş ) kol ve bacak güç-kuvvet gelişimlerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudy on the effects of pliometric and resistance exerices to arm and leg strenght development of mentally retarded chilren (between 10-15 years)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9010575
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid203819
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess