Öğretilebilir zihinsel özürlülere yönelik eğitim yapılarının tasarımı için bir model önerisi
dc.contributor.advisor | Tümer, Gürhan | |
dc.contributor.author | Özkaymakçi, Hüsamettin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:30:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:30:12Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2021-03-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/562943 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günümüzde her alanda olduğu gibi mimarlık alanında da fiziksel problemlerden daha çok sosyal problemlerin çözümü önem taşımaktadır. Çünkü fiziksel sorunların gözümü, sosyal nitelikli sorunların çözümüne bağlı olmaktadır. Aynı zamanda bu iki alan birbirleri ile etkileşim içindedir. Bir alanda yapılacak bir hata diğer alanı da olumsuz yön de etkilemektedir. Bu araştırmanın amacını; `ülkemiz koşulları için çözümlenmesi gereken ve sosyo-psikolojik problemleri- oldukça fazla olan bir alanda mimari açıdan uygun çözümlere ulaşmaya çalışmak` olarak belirlemek mümkündür. Araştırmanın kapsamını da `öğretilebilir zihinsel özürlü bireylerin eğitim yapılarının tasarımında; bu özel eğitim yapılarının niteliklerine, özel eğitim programlarına ve öğretilebilir zihinsel özürlü çocukların özelliklerine uy gun, ülkemiz koşullarına yönelik önerilere* ulaşmaya çalışmak` olarak özetlemek mümkündür. III | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretilebilir zihinsel özürlülere yönelik eğitim yapılarının tasarımı için bir model önerisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-15 | |
dc.contributor.department | Bina Bilgisi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 2791 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 2791 | |
dc.description.pages | 212 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |