T.K.İ. Orta Anadolu linyitleri Çayırhan bölgesinde mekanize hazırlık, üretim, nakliyat ve tahkimat uygulaması sorunları, tasarımı
dc.contributor.advisor | Köse, Halil | |
dc.contributor.author | Tatar, Çelik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:29:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:29:59Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2021-04-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/562878 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma çalışmasında T.K.Î. kurumuna bağlı Orta Anadolu Linyitleri Müessesesindeki mekanize hazır lık, üretim, nakliyat, tahkimat uygulaması ve sorunları ile tahkimat tasarımı incelenmiştir. Genel olarak Çayır- han havzası ve Beypazarı Projesi ile uygulama çalışmala rı tanıtılmıştır. ! i O.A.L.'deki hazırlık galerileri ve taban yolla rındaki tahkimat uygulamaları, yürüyen tahkimat sistem leri ve bunlarla ilgili kuramsal bilgiler verilmiştir. Tahkimat konusunda yapılan araştırmalar, OIA.L. ' de şu anda uygulanan tahkimat sisteminin bazı forjnas- yonlarda daha derişik şekilde uygulanmasının yararlı olabileceğini göstermektedir. I Yapılan detaylı yeraltı çalışmaları sonucunda, üretim panolarına ait taban yollarının tahkim edilmesi için uygulanan pnömetik dolgu sisteminin klasik yönteme oranla daha avantajlı olduğu ve ramble malzemesinin bi leşimindeki çimento miktarının $25 civarında tutulması ile rijit takviyede gerekli basınç dayanımı elde edile bileceği anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This research work is concerned with fully- mechanized roadway drivages and coal winning operations, conveying and haulage, underground support systems and design, wich are employed in the Middle Anatolian Lignite Mine (O.A.L.), a subsidiary of Turkish Coal Enterprises (T.K.I. ). A concise description of the Çayırhan basin and Beypazarı project is also mentioned, in general. Theoretical and practical aspects of roadway and gateroad support, along with the powered support systems employed in O.A.L. Mine are detailly described. The investigations imply that the current roadway supprt system used for a certain number of rock formations should be modified in an effort tö achieve better working condition. The extensive underground investigations carried out on the gateroad support system indicate that the pneumatic stowing which is employed for rib-side packing is of advantageous over the previous classical method. It is further concluded that the cement ratio in the j packing medium should be around 25 % for the stability of gateroads. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Maden Mühendisliği ve Madencilik | tr_TR |
dc.subject | Mining Engineering and Mining | en_US |
dc.title | T.K.İ. Orta Anadolu linyitleri Çayırhan bölgesinde mekanize hazırlık, üretim, nakliyat ve tahkimat uygulaması sorunları, tasarımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-05 | |
dc.contributor.department | Maden İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 5984 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 5984 | |
dc.description.pages | 229 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |