İnebolu-Çatalzeytin Devlet Kara Yolu güzergahının mühendislik jeolojisi
dc.contributor.advisor | Türk, Necdet | |
dc.contributor.author | Mert, Aykan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:23:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:23:00Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/560829 | |
dc.description.abstract | Bu çalımanın amacı, nebolu ? Çatalzeytin Devlet Karayolu boyunca deiik ölçektekikayma alanlarına çözüm bulmaktır.Tezin aratırma aamasında özellikle çizgisel mühendislik yapılarında jeoteknik sorunlarınana nedeni SSK (Su Süreksizlik Kil) üçlüsüdür. nebolu ? Çatalzeytin Devlet KarayolundaSSK aratırması;1. Su: Bölge ülke ortalamasının 3 katı daha fazla yaı almaktadır. Bölgede egemen olanbirim çounlukla geçirimli kumtaı ile geçirimsiz kiltaı ardalanmasından oluan tortul istiftir.Denize doru eimli olan kiltaı katmanı boluk suyu basıncı ve da tarafında da basınçlıyeraltısuyu oluturmaktadır. Basınçlı su, kil katmanını yüzeyde aındırırken, aınan gerecinde yamaç eteinde birikmesine neden olur. Böylece, ileri aamalarda geçirimsiz ve duraysızkayma kütleleri geliir.2. Süreksizlik: nebolu ? Çatalzeytin Devlet Karayolunun temel jeolojik birimi kırıntılıtortul istifidir. Kumtaı, kiltaı ve miltaı ardalanması, birimin ana birleenidir. Dolayısıyla,ana süreksizlik türü tabakalamadır. Tabakalamaların yamaçdıarı ve yer, yer de yamaçdibiolduu kesimlerde, deiik ölçeklerde kayma kütleleri gelimitir.3. Kil: Ana kaya türünün kiltaı, miltaı ve çamurtaının egemen olduu yerlerde,süreksizliklerin ana dolgusu kil ve yer yer de mildir. Özellikle kil dolgusu ve/veyasıvamasının kayma dayanımı sulu ortamda sıfıra yaklaır. Bu da yaılı dönemlerekaymaların harekete geçmesine neden olmaktadır.Çalımada elde edilen veriler kullanılarak yapılan tasarımda; susuzlatırma yöntemleri enetkin çözümleri oluturmutur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is finding a solution various scale sliding mass of nebolu ?Çatalyezyin gavernment highway alingment.In the research stage of this thesis, the Water Discontinuity Clay (WDC) trio makes themost important geotechnical problems for the linear engineering structures. nebolu ?Çatalzeytin state route WDC research;1. Water: Region takes about 3 times more precipitation than the national average. The?flych? formation is made up of permeable sandstone and impermeable claystone. Therefore apore water pressure is build behind claystone. This both accumulates mass on the slide zoneand it builds up porewater pressure. While pressured water erodes the clay on the surface; itdeposits the material on the slopes. Thus it builds impermeable and unstable slide masses.2. Discotinuitiy: nebolu ? Çatalzeytin state route?s main geological units are sedimentaryrocks mainly made up of sandstone, claystone, siltstone. Consequently the main discontinuitytype is layer boundary. Slides have developed in various scales where the layers are inclinedto slopes and rarely in the slope bases.3. Clay: The major discontinuity fills are made up of clay and silt where the main rockunits are made up of claystone, siltstone and mudstone. Particularly the shear stressesapproach to zero for wetted clay fills. Thus it results in sliding masses in the rainy seasons.In this thesis by examining the data it is found that the most effective solutions are found tobe de-watering applications. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Jeoloji Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Geological Engineering | en_US |
dc.title | İnebolu-Çatalzeytin Devlet Kara Yolu güzergahının mühendislik jeolojisi | |
dc.title.alternative | Engineering geology of İnebolu-Çatalzeytin Government Highway alignment | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uygulamalı Jeoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9012370 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 202691 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |