Tarihi yapıların yeniden değerlendirilmesine yönelik yöntem denemesi (Anaokulu işlevi)
dc.contributor.advisor | Levi, Eti Akyüz | |
dc.contributor.author | Erdil Karaman, Güneş | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:18:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:18:52Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/559641 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İzmir'deki tarihi konut yapılarının dikkat çekici sıklıkta anaokulu işlevi ile değerlendirilmelerindeki olumlu ve olumsuz sonuçları tartışma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarihi konut yapılarının yeniden değerlendirilmesi son yılların koruma çözümlerinden biri olarak sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada, yeniden değerlendirme kriterleri olarak; işlev, çevre, teknik donanım, strüktür ve malzeme, müdahale yöntemleri, kentsel yapılanma, evrensel tasarım ile sürdürülebilirlik olguları ele alınmıştır. Daha sonra çağdaş bir anaokulu yapısının taşıması gereken fiziksel koşullar irdelenmiş ve İzmir'de anaokulu işlevi ile yeniden değerlendirilmiş tarihi yapılardan örnekler sunulmuştur. Sonraki bölümde, tarihi yapıların anaokulu olarak işlevlendirilmelerinin, yeniden değerlendirme kriterlerine uygunlukları tartışılmıştır. Son olarak; odak yapı olarak belirlenmiş bir anaokulu işlevli tarihi konut yapısı; rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri de hazırlanarak incelenmiş, böylece sürdürülebilirliğine katkı konması hedeflenmiştir. | |
dc.description.abstract | This thesis is made to discussion over the positive and negative results about the reuse of the historical buildings, that are used for kindergartens.The reuse of the historical buildings is used for a conservation solution very often. There is dealed with function, environment, technical equipment, structure and material, intervention methods, urban planning, universal design and sustainability in this study. Furthermore is discussed physical conditions that are owned for a contemporary kindergarten. There are examples of the kindergarten in İzmir that are the historical buildings reused for kindergarten. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Tarihi yapıların yeniden değerlendirilmesine yönelik yöntem denemesi (Anaokulu işlevi) | |
dc.title.alternative | Proposing a method about the reuse of the historical buildings (Kindergarten example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Restorasyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Izmir | |
dc.subject.ytm | Historic structures | |
dc.subject.ytm | Reuse | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 426398 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 452665 | |
dc.description.pages | 190 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |