Show simple item record

dc.contributor.advisorYeşilpınar, Muzaffer Sevil
dc.contributor.authorAydoğdu, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-01T14:17:05Z
dc.date.available2021-05-01T14:17:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/559138
dc.description.abstractHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, tekstil sanayisi içerisinde katma değeri en yüksek olan alandır ve ülke ekonomilerinde en fazla istihdam bu alanda sağlanmaktadır. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, tekstil sanayisi içerisinde katma değeri en yüksek olan alandır ve ülke ekonomilerinde en fazla istihdam bu alanda sağlanmaktadır. Konfeksiyon sektörü ülkemizde ve özellikle Asya ülkelerinde geniş çalışma alanlarından biridir. Ülkemizdeki konfeksiyon firmalarının işgücü, enerji ve hammadde giderleri bakımından geri kalmış ve gelişmekte olan ülkelerle rekabet edebilmesi oldukça zordur. Bu nedenle rekabeti sağlamak için farklılaşmaları gerekmektedir. Markalaşma, kendi koleksiyonlarını hazırlayıp pazarlama, model çeşitliliğini sağlamak için esnek, kaliteli, hatasız ve hızlı üretim firmaların rekabet ortamını sürdürmelerinde önemli noktalardır.Çalışmanın amacı kendi koleksiyonlarını hazırlayan ve müşterilerine sunan konfeksiyon firmaları için görsel bir giysi arşivi oluşturmaktır. Çalışmada kendi tasarımlarını hazırlayan orta ölçekli bir konfeksiyon firmasının verilerinden ve tasarımlarından yararlanılmıştır. Yazılımı hazırlamak için firmanın en çok çalıştığı giysi türleri, model özellikleri, cinsiyetler, sezon bilgileri, tema isimleri, line isimleri ve firmanın çalıştığı müşteriler belirlenmiştir. Bu veriler doğrultusunda hazırlanan yazılıma, giysi tasarımları estetik çizimleri ile birlikte özelliklerine göre kaydedilebilmektedir. Ayrıca mevcut tasarımlar içerisinde kriterler belirlenerek istenen giysi tasarımları aranmaktadır. Yazılım yurt dışından da erişiminin sağlanması için web tabanlı olarak tasarlanmıştır.Çalışmada ayrıca üç boyutlu görsel algıyı ölçmek için 100 kişiye anket uygulanmıştır. Anket çalışması için aynı firmadan üç farklı giysi numunesi ve bu numunelerin estetik çizimleri temin edilmiştir. Üç boyutlu sanal giydirme yazılımından yararlanılarak numunelerin sanal manken üzerinde üç boyutlu görselleri hazırlanmıştır. Katılımcılardan giysinin gerçek numunesi ile üç boyutlu sanal görüntüsü veya estetik çizimi arasında karşılaştırma yapması istenmiştir. Anket sonuçları SPSS 15 paket programında değerlendirilmiştir. Veriler istatistiksel olarak değerlendirildiğinde, giysilerin üç boyutlu sanal görüntülerinin gerçek numuneyi estetik çizimlerden daha iyi yansıttığı sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Konfeksiyon, giysi tasarımı, yazılım, üç boyutlu prototiplendirme
dc.description.abstractApparel industry has the highest added value in textile industry and maximum employments in the national economies are provided in this area. Apparel sector is one of the largest working sector in our country and especially in Asian countries. Competition power of apparel companies in our country is weaker than developing countries in labor, energy and raw material costs. For this reason, variations are required to ensure competition. Branding, marketing their own collections, flexible, high quality, accurate and fast production environment are important elements to maintain the competitiveness of firms. The aim of the study is that offering image garment archive for apparel companies which create and market their collections to their customers. In the study, the designs and datas of a medium-scale apparel firm, which create their own designs, were utilized. To create software, garment types, model details, genders, seasons, themes, lines and company's customers which the company works mostly, are determined. A garment design with its artwork can be saved according to its features to this software. Also required designs are searched according to their features. The software has been established as web-based to access from abroad.Also a hundred people were surveyed to measure the three-dimensional visual perception. Three different garment sample and their artworks were received for survey from the same company. Three-dimensional virtual images of garments on virtual body have been prepared in the three-dimensional virtual prototyping software V-Stitcher. Participants were asked to compare between three-dimensional virtual images and artworks. Results were analyzed using SPSS 15. When the datas were analyzed according to statistical, three-dimensional virtual images of garments represented the real samples better than artwork, was observed.Keywords: Clothing, garment design, software, three-dimensional prototypingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleGörsel giysi arşivi yazılımının geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment a software for visual garment library
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTekstil Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10046074
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid374018
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess