Türk gemi işletmelerinde gemi enerji verimliliği uygulamalarının karşılaştırmalı analizleri
dc.contributor.advisor | Nas, Selçuk | |
dc.contributor.author | Ziylan, Kerim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:14:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:14:22Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/558397 | |
dc.description.abstract | Gemilerde enerji verimliliği 2000' li yılların başlangıcında önemli bir kavram haline gelmiştir. Hem gemi yakıtlarının bir işletmedeki maliyetlerin yüzde altmışını oluşturması hem de daha yeşil bir enerji kullanımı ihtiyacı olması sebebiyle, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gemilerde enerji verimliliği ile ilgili son yıllarda yeni yaptırımlar uygulamaya başlamıştır. Bu yaptırımlar gemiler için teknik uygulamalar veya yönetimsel uygulamalar gibi farklı başlıklar altında farklı yöntemleri tavsiye etmekte/ zorunlu tutmaktadırlar. Teknik uygulamalar gemiler için daha çok maliyet ya da iş yükü oluşturabilen uygulamalar iken yönetimsel uygulamalar daha çok küçük değişikliklerle kazanım sağlayabilecek uygulamalar olarak sınıflandırılmaktadır. Bu çalışmada yönetimsel uygulamalar içerisinden trim optimizasyonu yöntemi araştırma konusu olarak seçilmiştir. Trim optimizasyonu ve gemi direnci hesabı için Arkas Deniz Ticaret Filosu bünyesinde bulunan gerçek bir gemiye ait veriler kullanılmıştır. Bu değerlendirmede Maxsurf ve Orca programlarında elde edilen bulgular, gemiden temin edilen programa dair bulgular ve İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi bünyesinde bulunan Ata Nutku Gemi Model Deney Laboratuvarında yapılan çekme deneyinde elde edilen bulguların karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışma sonucunda çekme deneyi bulguları ile diğer bulguların birbirinden farklı olduğu gözlenmiştir. Öte yandan geminin, farklı trim koşullarında farklı direnç karakteristikleri gösterdiğini doğrulamıştır. | |
dc.description.abstract | Energy efficiency in ships has become an important concept at the beginning of the 2000's. Ship fuels constitute sixty percent of the costs of a business and there is an increasing need for greener energy use. The International Maritime Organization (IMO) has begun implementing new regulations on ships in recent years for energy efficiency. These regulations recommend different methods under different headings such as technical applications or administrative applications for the vessels. While technical applications create more cost or workload for ships, administrative applications can achieve more with minor changes. In this study, trim optimization method was chosen as a research topic among administrative applications. To optimize trim and calculate ship resistance, a real ship belongs to Arkas Maritime Fleet is used. This assessment was made by comparing the results obtained from the Maxsurf and Orca programs, with the results of the program provided on board and the results of a towing tank experiment. The towing tank experiment was made at the Ata Nutku Ship Model Test Laboratory in the Istanbul Technical University Naval Architecture and Marine Engineering Faculty. As a consequence of the study, it was observed that the results of towing tank experiment and the others are different from each other. On the other hand, it confirms that the ship shows different resistance characteristics in different trim conditions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Enerji | tr_TR |
dc.subject | Energy | en_US |
dc.subject | Gemi Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Marine Engineering | en_US |
dc.title | Türk gemi işletmelerinde gemi enerji verimliliği uygulamalarının karşılaştırmalı analizleri | |
dc.title.alternative | A comparative analysis of ship energy efficiency applications in Turkish ship management companies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10162230 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 491070 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Deniz Ulaştırma Sistemleri Mühendisliği Bilim Dalı |