Show simple item record

dc.contributor.advisorKuralay, Nusret Sefa
dc.contributor.authorBalkan, Görkem
dc.date.accessioned2021-05-01T14:13:48Z
dc.date.available2021-05-01T14:13:48Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/558245
dc.description.abstractBu çalışma ile yol dışı (off-road) kullanılan 12 tonluk bir aracın çift enine yön vericili bağımsız ön askı sistemi kinematik ve mekanik olarak incelenmiştir. Çalışmanın ilk kısmında askı sisteminin kaster açı, kamber açı, dingil pimi açı, ön iz açı, iz genişliği ve yönlendirme açı değişimleri gibi kritik kinematik değerleri MSC AdamsTM programı vasıtası ile kontrol edilmiştir. Takip eden bölümde askı sisteminin farklı yol koşullarında maruz kalacağı kuvvetler için yapısal sonlu elemanlar analizleri yapılmıştır. Bu analizler ANSYS Workbench vasıtası ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen yapısal analizler sonucu askı sistemini en çok zorlayan yol koşulu saptanmıştır. Tespit edilen yol koşuluna göre askı sistemi elemanları üzerinde kütle optimizasyonu yapılmıştır. Kütle optimizasyonu sonucu oluşan model aynı durum için yapısal analiz ile kontrol edilmiştir.Tüm bu çalışmalar sonucu askı sisteminin üretim öncesi final tasarımı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, independent front suspension system was investigated kinematicaly and mechanicaly for off road vehilce which have capacity for 12 ton. First part of this study, critical kinematic measurement like a: changes of caster angle, camber angle, kingpin angle, toe angle, track width and steering angle were controlled with the help of MSC Adams. Second part of this study, finite element analysis were done at different road condition, finite element analysis were done for different kind of forces for suspension system.As a result of obtained structural analysis, the worst case road condition was detected. Mass optimization was done for suspension system with worst case road condition. Result of the mass optimization, new model was created and same structural analysis was done in the same condition and system was controlled with same condition.As a result of all this study, finale design was specified before the production.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.title12 tonluk bir 4x4 yol dışı (off-road) aracı için ön bağımsız askı sisteminin bilgisayar destekli tasarımı ve optimizasyonu
dc.title.alternativeComputer aided design and optimisation of an independent front suspension system for a 12ton 4x4 off-road vehicle
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-17
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10209369
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526405
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineKonstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess