Eğı̇tı̇m yapılarının sürdürülebı̇lı̇r mı̇marlık bağlamında Türkı̇ye örneklerı̇ üzerı̇nden ı̇rdelenmesı̇
dc.contributor.advisor | Gökmen, Hikmet | |
dc.contributor.author | Erol, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:12:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:12:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557911 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin hızla geliştiği ve doğal kaynakların giderek azaldığı bu dönemde bilinçli ve çevreci bireyleri yetiştirmek toplumların önemli görevleri arasında yer almaktadır. Yeni kuşaklara sürdürülebilir ve yaşanabilir bir ekosistem bırakmak ne kadar önemliyse, bu farkındalığı genç kuşaklara aşılamak da o kadar önemlidir. Bu sebeple, eğitim binalarını sürdürülebilir ve ekolojik mimarlık yaklaşımlarıyla inşa etmek, genç bireylerin teoride öğrendiklerini pratikte yaşayarak deneyimleyebilecekleri mekanlar yaratmak önemlidir. Bu sayede, çocuklarda sağlıklı çevre bilinci oluşturmada oldukça büyük bir katkı sağlanmaktadır.Yıllar boyunca yapılan araştırmalar eğitim yapılarının öğrencinin sağlığını ve öğrenme becerisini etkilediğini göstermektedir. Yeşil yapılar, öğrenciler için daha sağlıklı ortamlar anlamına gelmekte ve enerji tasarruflu yapılar enerji maliyetlerini düşürmeye yardımcı olmaktadır.Bu tezde Türkiye'de yapılan akademik çalışmalar incelenmiş ve seçilen örnekler üzerinden sürdürülebilir eğitim yapısı tasarımının ve eğitim hedeflerinin, çocukların sürdürülebilir bir çevre geliştirmelerine yardımcı olan ve çevremizdeki yaşam sistemlerini ve inşa sistemlerini geliştirmelerine yardımcı olacak öğretim araçları olma yolundaki ilişkisi ele elınmıştır. | |
dc.description.abstract | In this period, where technology is developing rapidly and natural resources are gradually decreasing, educating conscious and environmentalist people are among the important tasks of societies. The more important it is to leave a sustainable and livable ecosystem to new generations, the more important it is to instill this awareness into younger generations. For this reason, to design educational facilities for sustainable and ecological architectural purposes is of great importance for young individuals to combine what they have learned in theory to what they have learned in practice and thus to create a healthy environmental awareness.Research conducted over the years shows that educational structures affect student health and learning skills. Green buildings mean healthier living environments for students, and energy-saving structures help reduce natural sources and energy costs.This thesis discusses the relationship between sustainable educational building design and educational objectives as teaching tools that help children develop sustainability awareness and help them develop living systems and building systems.This thesis examines the academic studies in Turkey. Sustainable educational building design and training goals, the relationship of children to help them improve the environment in our sustainability awareness and the environment in our life systems and build systems that will help them develop to become teaching tools are examined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Eğı̇tı̇m yapılarının sürdürülebı̇lı̇r mı̇marlık bağlamında Türkı̇ye örneklerı̇ üzerı̇nden ı̇rdelenmesı̇ | |
dc.title.alternative | An examination of educational buildings in the context of sustainable architecture in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-26 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational buildings | |
dc.subject.ytm | Academic studies | |
dc.subject.ytm | Sustainability | |
dc.identifier.yokid | 10312140 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612081 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Bina Bilgisi Bilim Dalı |