Browsing FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Author "Ulaştırma Ana Bilim Dalı"
Now showing items 1-18 of 18
-
Akıllı kart verileri kullanılarak toplu ulaşım yolculuk talebinin belirlenmesi ve sefer çizelgeleme optimizasyonu
Deri, Alper (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ekonomik kaynakları sınırlı olan ülkelerde ilk yatırım maliyetlerinin yüksek olması sebebiyle toplu ulaşımın büyük bir oranı raylı sistemler yerine lastik tekerlekli toplu ulaşım araçlarıyla sağlanması yoluna başvurulmaktadır. ... -
Bitümlü sıcak karışımların sudan kaynaklanan bozulmalara karşı duyarlılığı
Balta, İbrahim (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-02-11)II ÖZET Bitümlü sıcak karışımlarda, su etkisi ile meydana gelen temel hasar, soyulmadır. Soyulma: Genel olarak sudan dolayı, agrega yüzeyi ile asfalt arasındaki adezyon kuvvetinin kaybı olarak tanımlanmaktadır. Su varlığında, ... -
Çok şeritli yollarda sürücü şerit seçim davranışının modellenmesi
Aydin, Metin Mutlu (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yol yüzey bozuklukları (deformasyonlar) Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde sıkça görülen bir durumdur. Özellikle şehir içi ve şehirlerarası yollar, alt ve üst yapı tasarımındaki eksiklikler ve aşırı ağır araç yüklerinden ... -
Determination of moisture susceptibility characteristics of polymer modified hot-mixed asphalt
Görkem, İsmail Çağri (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Trafik hacmindeki ve dingil yüklerindeki artışlar ve üretim hataları, yollardan beklenen performansı ve hizmet ömrünü düşürmekte, tekerlek izi oluşumu, yorulma ve düşük sıcaklık çatlakları gibi bozulmalara sebep olmaktadır. ... -
Farklı kaplama türlerinin yüzey doku özelliklerinin incelenmesi
Yamanlar, Ali Çağatay (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üstyapılar, esnek ve rijit üstyapılar olmak üzere iki çeşittir. Deney uygulanacak numuneler; rijit kaplamalar için farklı pürüzlendirme yöntemleriyle hazırlanmış, esnek kaplamalar için farklı gradasyonlar ile hazırlanmıştır. ... -
İzmir (Alsancak) limanı gelecek talep tahmini için bir yöntem önerisi
Kara, Adem (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya ve Türkiye ticari faaliyetlerinde yüklerin denizyolu ile taşınması karayolu ve havayoluna göre güvenli ve ekonomik olduğundan daha çok tercih edilmektedir. Denizyolu taşımacılığının vazgeçilmez unsuru olan limanların ... -
İzmir Çevre Yolu`nun Altınyol trafiği üzerindeki etkisinin belirlenmesi
Aydin, Didem (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İzmir ulaşımında Karşıyaka ile Konak' ın tek bağlantısı Altınyol' un yadsınamaz etkisi, burada oluşan problemlerin en etkin biçimde çözülmesi gereğini ortaya çıkarmıştır. İzmir Çevre Yolu' nun uygulanma ... -
İzmir`de otobüs duraklarının etkin kullanımları üzerine bir inceleme
Nehir, Yeliz (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, sinyalden önce bulunan durakların trafik akımı üzerinde meydana getirdiği etkileri incelemek ve İzmir İli'nin belli güzergahları üzerinde bulunan durakların mevcut durumlarının arazi çalışmaları ... -
İzmir`deki raylı sistemlerin kentiçi trafiğine etkileri
Aslan, Cihan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sunulan bu tezin amacı zmir' deki raylı sistemlerin kent içi trafigine etkilerininincelenmesidir. Tezin amacının anlatıldıgı giris yazısından sonra toplu tasımanın tanımıyapılıp ulasımdaki yerinden bahsedildi ve ... -
Kavşaklara yaklaşım şeritlerindeki taşıt aralıklarının istatistiksel modellenmesi
Çakici, Ahmet (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-19)II ÖZET Karayolu ağlarında farklı doğrultulardan gelen araçların ortak kullanmak zorunda oldukları eşdüzey kavşakların, bu ağların kapasiteleri ve güvenlikleri açısından önemleri oldukça fazladır. Sürücülerin kavşağa uzak, ... -
Otobüslerin sinyalize kavşakların kapasitesine etkilerinin modellenmesi
Ghasemlou, Kiarash (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Trafik akımına ağır araçların da katılmasıyla, akım içerisindeki araçlar arasındaki olumsuz etkileşimler kavşaklarda kapasitenin ve hizmet düzeyinin düşmesi gibi sonuçlar doğurabilmektedir. Özellikle şehir içi trafiğin bir ... -
Polimer modifiye asfaltların reolojik ve mekanik özelliklerinin belirlenmesinde fluoresan mikroskobi yönteminin kullanımı
Işikyakar, Giray (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Trafik hacmindeki ve dingil yüklerindeki artışlar, yollardan beklenen performansı ve hizmet ömrünü düşürmekte, tekerlek izi oluşumu (kalıcı deformasyon), yorulma ve düşük sıcaklık çatlakları gibi bozulmalar ile suya karşı ... -
Sinyalizasyon sistemlerinden ayrılan araçların takip aralığı dağılımının incelenmesi
Çalişkanelli, Süheyla Pelin (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Şehiriçi trafiğinde en önemli problem, farklı doğrultudaki yol ağlarının kesişmesi ile oluşan kavşak noktaları ve bu noktalarda trafik akımında oluşan değişikliklerdir. Şehiriçi kavşak noktalarının denetiminde genellikle ... -
Sinyalize kavşak yaklaşımlarındaki şerit seçim davranışlarının modellenmesi
Çevik, Onur (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ulaşım, insanoğlunun var oluşundan bugüne kadar güncel yaşam içerisinde her zaman aynı önemi taşımıştır. Ulaşım sorunu ise gelişen sanayileşme sayesinde gerek bireysel taşıtlar gerekse gelişen toplu taşıma araçları yardımıyla ... -
Sinyalize kavşaklarda yaya hareketliliğinin ve güvenliğinin irdelenmesi
Utku, Seçil Başak (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, saha çalışmalarında gözlenen yaya davranışları karakteristikleri ile ilgili verileri içerir. Yaya hızları ve yaya gecikmeleri trafik mühendisliği için önemli parametrelerdir. Doğru bir şekilde öngörülen bu ... -
Tekrarlı yükleme altındaki katkılı asfalt betonunun sünme özelliklerinin belirlenmesi
Öcal, Anil (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son 30 yilda,artan trafik yoğunluğu, dingil yükleri ve lastik basınçlarının yanı sıra yetersiz derecede bakam sonucu, klasik asfalt betonuyk inşa edilen yollarda beklenenden daha hızlı bozulmalar görülmektedir. Yollardaki ... -
Ülkemizdeki havalimanlarının yolcu Ve uçak taleplerinin çok yönlü değerlendirilmesi
Erdem, Işil (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlerleyen teknolojik gelişmeler, nüfus artışı, uluslararası anlaşmalar, devlet düzenlemeleri ve küreselleşme, havacılık sektörünün hızlı bir şekilde önem kazanmasını sağlamaktadır. Havacılık sektörünün en güvenli, en hızlı ... -
Yol inşaatında kullanılan geri kazanılmış asfalt özelliklerinin gençleştirici katkılar kullanılarak iyileştirilmesi
Aghazadeh Dokandari, Peyman (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-07)Geri dönüşüm, birçok endüstrinin kaçınılmaz parçasıdır. Doğal kaynakların rezerve edilmesi ve etkin kullanımı günümüz insanı için kaçınılmaz hale gelmiştir. Geri Kazılmış Asfalt Kaplaması (RAP), dünyanın en çok geri ...