1980 sonrası Türk Sinemasında kadın ve cinsellik sorunu
dc.contributor.advisor | Armağan, İbrahim | |
dc.contributor.author | Taranç, Ragip | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:10:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:10:34Z | |
dc.date.submitted | 1985 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557842 | |
dc.description.abstract | 1980 ve sonrasında Türk Sineması'nda `cinsel özgürlüğü` nü arayan kadın karakterler, kırsal kesimde ezilen, şehirlerde `yabancılaşma` nın en acı koşullarını yaşayan kadınlar yoğun bir şekilde ele alınıyor, `yeni` bir kadın imajı yaratılmaya çalışılmaktadır.Türk toplum yapısında yüzyıllar boyunca oluşan bir `Ortaçağ zihniyeti` hüküm sürmektedir. Bu zihniyetin tüm olumsuzlukları, kültürel yozlaşmaların nedeni olarak gündeme gelmekteydi. Öyle ki, 1968 yılından 1980'e kadar bu zihniyetin yarattığı boşluk yüzünden yığınlar birbirini rahatlıkla öldürüyorlardı.12 Eylül 1980'den sonra oluşan huzur ve güven ortamında 24 Ocak ekonomik kararlarının tüm olumsuzluklarına karşın `yeni zihniyet` in gelişeceği bir ortam söz konusudur. Kemalist ilkeler ve ülküler doğrultusunda, `çağdaşlaşma` nın gereği sanayileşme `tarım` dan `sinema` ya kadar yaşamın tüm alanlarında olmasının gereği bir kere daha ortaya çıkmıştı. Yeni gelişmeler doğrultusunda Türk Sineması da `Geçiş Dönemi` nde yeni bir zihniyetin oluşması için destek göstermiş ve `özgür kadın` imajını hızla geliştirmişti. | |
dc.description.abstract | In and following 1980,Turkish cinema describes female chararcters who seek sexual freedom, have been oppressed in rural section and exposed to alienation under most merciless conditions to therefore try to create 'new woman image. A mentality of medieval times exists which has been formed for centuries on, all negativities of which has been believed to attribute to cultural degeneration as the main reason such that the gap caused by this degenerated mentality led to masses of people could easily killed each other in hostility between 1968 and 1980.There emerged a medium of circumstances likely to develop despite all adversities led by 24 January economic resolutions and terms under peace and safety conditions Turkish cinema contributed to occurence of a new mentality and rapidly developed `Free woman image as well thanks to new progresses emerging in the circumstances created.Under Kemalist ideals and principles, industrialization were seen to be in all walks of life from agriculture to cinema as the necessity of modernization. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | 1980 sonrası Türk Sinemasında kadın ve cinsellik sorunu | |
dc.title.alternative | the problem of women and sexuallty in Turkish Movie after the | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10188415 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 491763 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |