A Study on the problems of the English teachers who teach at the state secondary schools in İzmir, Turkey: an evaluation
dc.contributor.advisor | Songün, Recep | |
dc.contributor.author | Yildizhan, Neyran | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:09:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:09:49Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557607 | |
dc.description.abstract | 104 CHAPTER VI ÖZET IZMIR ILI ORTA DERECELİ DEVLET OKULLARINDA GÖREVLİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN SORUNLARINA TOPLU BİR BAKIŞ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Anket uygulaması olarak yapılan araştırmanın bulgularına göre, İzmir ilinin dört ayrı bölgesinde de, öğretmenler İngilizce Öğretimindeki başarısızlığı ortak sorun olarak kabul etmektedirler. Araştırma, yalnızca İngilizce öğretmenlerine uygulanan bir anket çalışmasıdır. Çok sorulu olarak hazırlanan anket sorularının bir kısmı çoktan seçmeli, bir kısmı sıralama isteyen ve bir kısmı da açık uçlu olarak düzenlenmiştir. Araştırmacıya göre sorunlar, dört ayrı boyuttaa düşünülerek sayıltılar ortaya konmuştur. Anketin bulguları da söz konusu boyutlarda değerlendirilmiştir: 1- Yönetimlerden kaynaklanan sorunlar, 2- Kurumsal faktörlerden kaynaklanan sorunlar (kitap, ders saati sayısı, araç-gereç v.b ) 3- öğrenciden ve okuldan kaynaklanan sorunlar, 4- öğretmenin kendisinden kaynaklanan sorunlar, örneklem okullar ekonomik, sosyal ve kültürel farklılıklar gösteren bölgelerden seçilmişlerdir. 31 orta öğretim okulunda 250 öğretmene dağıtılan anketlerin 140 tanesi toplanıp değerlendirilmeye sokulmuştur.Bulgular sayıl ti lan doğrulamaktadır. Buna göre:105 a- '. Mi 1 1 i Eğitim Bakanlı ganin koyduğu amaçlarla okulların araç-gereç bulundurma kapasitesi, ders saati sayısı, öğretmenin dil ve teknik yöntem bilgisi, sınıfların mevcudu birbirine çelişik görünmektedir. Amaçlar ve gerekçelerle var olan gerçekler arasında uyumsuzluk gözlenmiştir. b- öğrenci, yabancı dil öğrenmenin uzun vadeli önemi hakkında duyarlı değildir. Ayrıca sınıfta öğrendiklerini günlük yaşamda kullanamaması ve günlük yaşamında gereksinme duyduğu konuların ise sınıfta öğretilmemesi öğrencinin derse karşı ilgisizliğini giderek artırmaktadır. öğrenci de öğretmen de ders kitaplarını ve konularını günlük yaşama cevap verebilecek nitelikten çok uzak olarak değerlendirmekte ve sıkıcı bulmaktadırlar. c- Güdüleme konusunda çok yönlü bir boşluk var olup. Yabancı Dil öğretim Programı ise güdüleme konusunda birtakım yapılması gerekenleri söylemenin dışında hiçbir derinlik içermemektedir. d- öğretmenlerin çok büyük bir çoğunluğu İngilizce öğretmeni olduğundan beri ne hizmetiçi eğitim kursuna ne de yurt dışı eğitimine gönderilmiştir, öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu yöntem, teknik ve İngilizce gelişimini sağlayabilme olanaklarına ulaşamamıştır. Ayrıca öğretmenler kendi gelişimlerini sağlayabilmek için İngilizce okumaya zaman ayıramamaktadırlar. Okuldaki ders saatlerinin çokluğu ve ders verdikleri sınıfların çeşitliliği, ayrıca günlük yaşamlarına maddi olanak karşılama çabaları nedeniyle106 İngilizce.okumaya ve kişisel gelişimlerini sağlamaya fırsat bulamamaktadırlar. e- öğretmenler arası eşgüdümlü çalışma ve paylaşma olmadığı izlenmiştir. Ortak çalışmaların ve uygulamaların gerçekleşmemesi nedeniyle aynı sınıftaki öğrenciler arasındaki bilgi farklılıkları giderilememektedir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A Study on the problems of the English teachers who teach at the state secondary schools in İzmir, Turkey: an evaluation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 21380 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21380 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |