İlköğretim okulu uygulamalarında karşılaşılan yönetim sorunları (İzmir ili örneği)
dc.contributor.advisor | Yılman, Mustafa | |
dc.contributor.author | Karaoğlu, İzzet Baki | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:09:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:09:47Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557595 | |
dc.description.abstract | 116 ÖZET İlköğretim okulları; 6-14 yaşları arasında bulunan zorunlu öğrenim çağı çocuklarına, sekiz yıllık bir süre eğitim olanağı sağlayan, eğitilene, bugün kü yaşamı ve gelecekteki yaşamı için gerekli temel bilgi, beceri ve tutumları ka zandırarak, onları hayata, mesleğe ve bir üst öğrenime hazırlamayı hedefleyen bir eğitim basamağı olarak, faaliyetlerini sürdüren okullardır. Araştırmanın amacı, ülkemizde hızla yaygınlaştırman İlköğretim oku lunun amaç, yapı, yönetim süreç ve işlevlerinin ne derece gerçekleştiğini sapta mak ve uygulamalarda karşılaşılan yönetim sorunlarına çözüm önerileri sun maktır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, 1991-1992 öğretim yılında, İz mir İlinde bulunan 101 İlköğretim okulu içinden 10 İlköğretim okulu seçilmiş, bu okullarda çalışan 35 yönetici, 105 I. kademe (İlkokul) öğretmeni ve 127 II. kade me (Ortaokul) öğretmenine anket uygulanmıştır. Yönetici ve öğretmenlere uygulanan anket yoluyla elde edilen veriler, frekans dağılımı, yüzde, ağırlıklı ortalama, standart sapma ye kay-kare gibi ista- tiksel işlemlerden geçirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, kısaca şunlardır: 1. İlköğretim okulunun amaçları, yapılan uygulamalarda yeterli dü zeyde gerçekleşmemektedir. 2. İlköğretim Okulynun yapısına ilişkin öğeler, bir sistem özelliği gös terecek düzeyde gerçekleşmemiştir. 3. İlköğretim okulu yönetimi işlevlerini yeterli düzeyde yerine getire memektedir. 4. İlköğretim okullarında yönetim süreçleri yeterli düzeyde uygulana mamaktadır. : 5. İlköğretim okulunun amaçlarını gerçekleştirebilmek için, yapısının sistem yaklaşımına göre kurulması, yönetimin işlevlerini yerine getirmede daha etkili olması ve yönetim süreçlerinin tam olarak işletilmesi gerekmektedir, ilköğ retim okulunun geliştirilebilmesi için, ilkokul kısmı ile ortaokul kısmı arasında et kin bir işbirliği kurularak bütünlüğün her bakımdan tam olarak sağlanması, yö netici ve öğretmenlerin hizmet içi eğitimden geçirilmesi önerilmiştir. T. S. Yükseköğretim Kurak Dokümantasyon Merkdgl A | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu uygulamalarında karşılaşılan yönetim sorunları (İzmir ili örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.identifier.yokid | 21396 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21396 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |