Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Serhat
dc.contributor.authorAbana, Atilla
dc.date.accessioned2021-05-01T14:09:33Z
dc.date.available2021-05-01T14:09:33Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557525
dc.description.abstract-55- ÜZET S apt anabil en en eski 6. örneği 15.» 5 örneği de 16. yy' a ait olan `beste türünü inceleyen `bu çalışmada, öncelikle tü rün geleneksel Türk sanat musikisinin gelişim süreci için - deki durumunun `belirlenebilmesi için, fasıl musikisi gelene ği re `bu geleneğe siyasal tarihimizin dönemlerinin, kimi dönüm noktalarının etkileri ortaya konmaya çalışıldı. Ça lışmanın 1. Bölüm1 ünde son üçyüz yıllık zaman dilimi için de beste dağarının oluşumuna ve gelişimine katkıda bulun muş 11 ustanın yaşam öyküleri kısaca aktarılarak bestele ri sıralandı. II. Bölüm'ünde ise beste dağarından elde edi len verilere dayanılarak yüzyıllara göre bağdarların türe olan ilgisi, bestelerde kullanılan usullerin ve makamların dönemlere göre durumları ve yoğunlukları saptandı. Özet olarak, her sanat dalının tarihin dönemleri için deki durumunu belirleyen toplumsal, siyasal ve ekonomik et kenler, geleneksel Türk sanat musikisinin dallarının ve tür lerinin gelişiminde de büyük çapta etkili olmuş, 17. ve 18. yy'lardaki toplumsal, siyasal ve ekonomik koşulların yönlen dirmeleaei, çok sayıda bağdarm yetişme biçimlerini ve dola yısıyla verdikleri ürünlerin niteliklerini belirlemiştir. Fasıl musikisinin sanatlı türlerinden bestenin gelişiminde de bu görünüme koşut bir çizgi izlenmiş, tarih içinde musi ki yaşamının her yönden en yoğun olduğu 17. ve 18. yy'larda beste dağarının da yaklaşık %80'lik bölümü ortaya konmuştur. Günümüzde her alanda olduğu gibi musiki sanatında da, yaşam koşullarına uyma zorunluluğu birincil belirleyici öge, dola yısıyla popüler kültürün `tüketilebilirlik` ilkesi bağdar ların yöneldikleri türleri belirleyen tek ölçüt olmuştur. Bu durumda 19. yy' dan bu yana yaşanan gelişmelerin, ge leneksel Türk sanat musikisi üzerindeki etkilerinin pek o- lumlu olmadığını söylemek yanlış olmaz sanırım.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGeleneksel Türk sanat musikisinde beste
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCompositions
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmTurkish art music
dc.identifier.yokid26439
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26439
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess