Show simple item record

dc.contributor.advisorRıza, Enver Tahir
dc.contributor.authorÇinar, Hakki
dc.date.accessioned2021-05-01T14:09:28Z
dc.date.available2021-05-01T14:09:28Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557500
dc.description.abstractXll ÖZET Genel anlamda ele alındığında `Eğitim Yüksekokulu Tarih öğretiminde, Danışmanlı öğrenmenin, öğrenci Başarısına ve öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumuna Etkisi.` başlığı altında toplanmış olan `bu çalışmada on hipotez sınanmış tır. Uygulama Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim fakültesi İzmir Eğitim Yüksekokulu' nda bir deney şeklinde yapılmıştır. Deney, 1991-1992 öğretim yılının ikinci yarısında uygu lamaya konulmuştur, örneklem grubu olarak birinci ve üçüncü sınıf öğrencileri alınmıştır. Bunların toplam sayıları 106 öğrenciden oluşmuştur. Deney sürecinde iki ayrı öğretim tekniği uygulamaya konulmuştur. Deney deseni bu iki tekniğin üniteler bazında ve karşılıklı çapraz olarak iki ayrı denek grubu üzerinde uygulanmaya konulması ile oluşturulmuştur. Tekniklerin örnekleme uygulanmasında tesadüfi yöntemi kullanılmıştır. Teknikler aşa ğıda belirtilmiştir. 1- Birinci sınıf ilk yedi hafta Danışmanlı Öğrenme Yöntemi (Deney Grubu) 2- üçüncü sınıf ilk yedi hafta Klasik Anlatım Yöntemi (Kontrol Grubu) 3- Birinci sınıf ikinci yedi hafta Klasik Anlatım Yöntemi (Kontrol Grubu) 4- Üçüncü sınıf ikinci yedi hafta Danışmanlı öğrenme Yön temi. (Deney Grubu) Deneklere her tekniğin uygulanmasından önce öğretmen yapımı kriter dayalı 45 maddelik başarı ön testi, sonunda ise aynı maddeleri kapsayan son test uygulanmıştır. Bu testlerden danışmanlı öğrenme yöntemine ait olanlar 45, klasik anlatım yöntemine ait olanlar ise 40 maddeyi kapsamıştır. Ayrıca deneklere uygulama deseninin başlangıcında, ortasında ve sonunda ayni maddeleri kapsayan 150 maddelik Minnesota Öğretmen Tutum Envanteri -uygulanmıştır. Deney süresince toplam sekiz başarı, altı tutum testi uygulanmıştır. Testlerin uygulanması sonucu elde edilen verilerin sınıf-XIII lar ve yöntemler `bazında ele alınması ile aritmetik ortalama, standart sapma ve T- değeri hesaplamaları yapılmış, hipotez lerin anlamlılık düzeyleri test edilmiştir. Bu çalışmanın sonunda elde edilen `bulgular aşağıda dört ana `başlık altında verilmektedir. 1- Eğitim Yüksekokulu tarih öğretiminde danışmanlı öğren me yöntemi ve klasik yöntem uygulanan öğrencilerin ön test `ba şarı ortalamaları arasında kontrol grubu lehine; ilk yedi haf tada yüksek eğilimli, ikinci yedi haftada ise anlamlı bir fark görülmüştür. 2- Deneklerin ön test tutum ortalamaları arasında da, uy gulamanın yapıldığı ilk yedi haftada kontrol grubu lehine; yük sek `bir eğilim, ikinci yedi haftada ise anlamlı bir fark görül müştür. 5- Danışmanlı öğrenme yöntemi uygulanan grupların ön test ve son test karşılaştırmaları gerek başarı, gerekse tutum açı sından anlamlı bir fark göstermiştir. 4- Danışmanlı öğrenme yönteminin uygulanması ile yapılan tarih öğretimi, klasik yöntem ile yapılan öğretimden karşılaş tırmaların sonucuna göre; öğrenci başarısı açısından, anlamlı bir fark göstermemiştir. Ancak karşılaştırmalarda danışmanlı öğrenme yöntemi lehine olumlu bir eğilim kaydedilmiştir. Tu tum açısından ise, danışmanlı öğrenme lehine anlamlı bir fark göstermiştir.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yüksekokulu tarih öğretiminde danışmanlı öğrenmenin öğrenci başarısına ve öğretmenlik mesleğine karşı tutumunda etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmCounseling learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmEducation higher schools
dc.identifier.yokid26499
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26499
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess