Show simple item record

dc.contributor.advisorEnginoğlu, Turan
dc.contributor.authorÖzal, Abdullah Cem
dc.date.accessioned2021-05-01T14:06:46Z
dc.date.available2021-05-01T14:06:46Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/556708
dc.description.abstractYirminci yüzyıl hızla bir bilgi çağı konumuna ulaşmıştır. Bu hıza ulaşmada, insanlığın bu döneme dek getirdiği bilgi birikiminin büyük rolü vardır. İnsanoğlu bu bilgi kümülasyonunu değerlendirerek teknolojik, bilimsel, sanatsal, ekonomik ve diğer tüm alanlarda büyük atılımlar gerçekleştirerek, zamanla kendisini, kendisine bile yabancılaştıracak, yalnızlaştıracak bir sürece girmiştir. Sanatsal alanda ise geleneğin reddedilişi ile başlatılan modernist bir süreçle karşılaşmaktayız. Özellikle Dada ile, bu modernist süreç içerisinde sanatın kavramlarla karşılaşmasını ve 1945 sonrasında ise sanattaki bu kavramsallaşmanın doruğa çıktığını ve bir aktarım dili haline geldiğini görüyoruz. Peki sanattaki bu değişimin, kavramların bu denli geçerlilik kazanmasının altında yatan nedenler nelerdir? Bu yola nasıl ve neden sapılmıştır? İşte bu soruların kaynaklık ettiği araştırmamız iki ana bölümden oluşmaktadır. Bir olayın anlaşılabilmesi için, o olayın öncesinin, hazırlayıcılarının da bilinmesi gerekliliğinden hareketle, ilk bölümde bu kavramsallaşma süreci, modernizmin başlangıcı olarak kabul edilen Empresyonizmden 1970lere dek incelenmiştir. İkinci bölümde ise bu kavramsal taşmaya etki eden etmenler, aralarındaki ilişkiler kurularak bütünlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe Twentieth Century have been reached the concept the ` age of knowledge `. The total experiences of humankind is the key of this `rapid`, concept of `age of knowledge`. Humankind would use these experiences to transform ail concepts of tecnological, scientific, artisitc, economical and the other diciplines and then they would result with the alienation with the world, even with `themselves`. As the scope of ART, we are facing with modernization (as against the traditional experiences of ART). Especially with Dada, in this modernization age, we face with the conceptualization of ART. After 1945's, these concept reached the `top` and it transformed itself as an interaction language. This research, generally, can be seen with two parts. At the first part, this conceptualization period, and the period starts from Empresyonizm to 1970's was researched. At the second part, the reasons of this conceptualization and the relations between these reasons are being built up.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title20. yüzyılda sanatın kavramsallaşması ve nedenleri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study of the conceptualization of art and its reasons in the 20 th. century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-31
dc.contributor.departmentResim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConceptual art
dc.subject.ytm20. century
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmAlienation
dc.identifier.yokid72856
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72856
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess