20. yüzyılda sanatın kavramsallaşması ve nedenleri üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Enginoğlu, Turan | |
dc.contributor.author | Özal, Abdullah Cem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T14:06:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T14:06:46Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2021-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/556708 | |
dc.description.abstract | Yirminci yüzyıl hızla bir bilgi çağı konumuna ulaşmıştır. Bu hıza ulaşmada, insanlığın bu döneme dek getirdiği bilgi birikiminin büyük rolü vardır. İnsanoğlu bu bilgi kümülasyonunu değerlendirerek teknolojik, bilimsel, sanatsal, ekonomik ve diğer tüm alanlarda büyük atılımlar gerçekleştirerek, zamanla kendisini, kendisine bile yabancılaştıracak, yalnızlaştıracak bir sürece girmiştir. Sanatsal alanda ise geleneğin reddedilişi ile başlatılan modernist bir süreçle karşılaşmaktayız. Özellikle Dada ile, bu modernist süreç içerisinde sanatın kavramlarla karşılaşmasını ve 1945 sonrasında ise sanattaki bu kavramsallaşmanın doruğa çıktığını ve bir aktarım dili haline geldiğini görüyoruz. Peki sanattaki bu değişimin, kavramların bu denli geçerlilik kazanmasının altında yatan nedenler nelerdir? Bu yola nasıl ve neden sapılmıştır? İşte bu soruların kaynaklık ettiği araştırmamız iki ana bölümden oluşmaktadır. Bir olayın anlaşılabilmesi için, o olayın öncesinin, hazırlayıcılarının da bilinmesi gerekliliğinden hareketle, ilk bölümde bu kavramsallaşma süreci, modernizmin başlangıcı olarak kabul edilen Empresyonizmden 1970lere dek incelenmiştir. İkinci bölümde ise bu kavramsal taşmaya etki eden etmenler, aralarındaki ilişkiler kurularak bütünlenmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The Twentieth Century have been reached the concept the ` age of knowledge `. The total experiences of humankind is the key of this `rapid`, concept of `age of knowledge`. Humankind would use these experiences to transform ail concepts of tecnological, scientific, artisitc, economical and the other diciplines and then they would result with the alienation with the world, even with `themselves`. As the scope of ART, we are facing with modernization (as against the traditional experiences of ART). Especially with Dada, in this modernization age, we face with the conceptualization of ART. After 1945's, these concept reached the `top` and it transformed itself as an interaction language. This research, generally, can be seen with two parts. At the first part, this conceptualization period, and the period starts from Empresyonizm to 1970's was researched. At the second part, the reasons of this conceptualization and the relations between these reasons are being built up. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 20. yüzyılda sanatın kavramsallaşması ve nedenleri üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | A study of the conceptualization of art and its reasons in the 20 th. century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-31 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conceptual art | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Alienation | |
dc.identifier.yokid | 72856 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 72856 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |