Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, Abdulkadir
dc.contributor.authorAcar, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-01T14:06:06Z
dc.date.available2021-05-01T14:06:06Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/556515
dc.description.abstractÖZET Denizcilik sektörünün ve limanlarla liman işletmeciliğinin uluslararası önemli bir faaliyet olduğu bilinmektedir. 8.333 km. kıyı şeridine sahip ülkemizin jeopolitik konumunun ne kadar önemli olduğu ve ülkemizin jeostratejik bir konumda olduğu açıktır..Ancak bunların yanısıra denizcilik sektörümüz ile limanlarımız mevcut uygulamalar ve yasal düzenlemelerle günümüzdeki bürokratik sistemde beklenen gelişmeyi gösterememektedir. Ayrıca ülkemizin her gün bir yenisi yayınlanan uluslararası konvansiyon ile denizcilik sektörüne getirilen yenilikler ve standardizasyonlann gerisinde kaldığı için büyük kayıplara uğradığı da bir gerçektir. Türkiye açısından büyük bir potansiyel olan ve ülkemizin ekonomik gelişiminde lokomotif görevini üstlenebilecek denizcilik sektörü ile buna bağlı olarak limanlarımızın, istenen ve beklenen düzeyde ülkeye katkı sağlaması ve ülkemizin ekonomik gelişiminde rol oynaması için, etkin kullanımlarının verimli çalıştınlmalanmn ve bunlara bağlı olarakta. marjinal faydalarının bir an önce yükseltihnesinin gerektiği açıkça görülmektedir. Limanlar ülkelerin nefes alabileceği dışa açılan pencereleridir. Dikkat edilirse limanı iyi olan ülkelerin ekonomileri de iyidir. Özelleştirme limanların ve Türkiye'nin kurtuluşu olacaktır. Ülke ekonomisine katkısı oldukça yüksek olan İzmir Limanı'nm kullanıcılara ve gemi sahiplerine daha iyi hizmet verebilmesi, hizmet kalitesinin ve kapasitesinin yükseltilerek daha verimli ve rantabl bir hale getirilebilmesi için öncelikle sorunların tespit edilmesi ve daha sonra bu sorunlara en uygun çözümün bulunması için tüm çözüm önerilerinin değerlendirilmesi gerekmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT The shipping businnes, ports and operations are very important international r activities. Thanks to its 8.333 km. cost line, Türkiye boats great geopolitical and geostrategic important. Nevertheles, the developments of our shipping sector and our ports leave much to be desired because of the insufficiency of current regulations and novelties, each popping up every other day. It is quite evident that it is necessary to initiate work to increase productivity in our shipping sector and in our ports which have the capacity to act as the locomotives of our economy, to get them to live up to urexpectations. To give better service to clients and shipowners and to make the port more competitive by increasing it's service quality and capacity. It is first necessary to determine the problems and then to analyze solutions to find the most appropriate. VI ÎMJkÜiijAÎMİ'ÂSİ'ON Mien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleİslam Hukukunda zina suçu ve cezası üzerine karşılaştırmalı bir inceleme
dc.title.alternativeA Comparative study upon crime and punishment of adultery in Islamic Law
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-04-23
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProstitution
dc.subject.ytmIslamic Law
dc.subject.ytmAdultery
dc.subject.ytmPunishment
dc.identifier.yokid89113
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89113
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess