Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktaroğlu, Ayşe Gül
dc.contributor.authorKaracaoğlu, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-01T14:01:25Z
dc.date.available2021-05-01T14:01:25Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2021-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/555172
dc.description.abstractÖZET Pazarda var olabilmek için değişimlere ayak uydurmak zorunda olan şirketler, teknolojik bir gelişme olan internete de ayak uydurmak zorunda kalmışlardır. Internet, en hızlı büyüyen iletişim araçlarından biri olarak, pazarlama dünyasına girmiş ve etkisini hemen hemen tüm pazarlarda hissettirmeye başlamıştır. Fakat, internetin en popüler olarak kullanıldığı alan web siteleri olmuş ve bu da web reklamı olarak adlandırılan yeni bir pazarlama aracını yaratmıştır. Çoğu şirket, yeni fırsatlar sunan bu yeni pazarlama aracını, pazarlama faaliyetlerinde sıkça kullanmaya başlamıştır. Web reklamlarının dizaynı önem kazanmıştır. Bu noktada, web reklamlarının içeriğinin şirket etkinliğine olan etkisi gerek pazarlamacılar gerekse akademisyenler tarafından tartışılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, web reklamlarının içeriğinin web reklamının algılanan etkinliğine ve şirket özelliklerinin bu ilişkiye olan etkileri araştırılmıştır. Bu sebeple, izmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunan şirketlerin web reklamlarının içerikleri incelenmiştir. Bunun yanısıra, bu şirketlere uygulanan soru formlarında, şirketlerin özellikleri incelenmiş ve bu şirketlerin web reklamlarının algılanan etkileri ölçülmüştür. Çalışmanın sonunda, web reklamlarının içeriğinde kullanılan bazı bilgilerin web reklamlarının algılanan etkinliği üzerinde etkisi olduğunu ve bazı şirket özelliklerinin bu ilişkiyi etkilediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT The companies, which try to adopt the changes in order to survive in the market, have to also adopt the Internet as a technological development. Because the Internet, as one of the fastest growing media, entered into the marketing world and its effects started to be felt in almost every market. But, the most popular application of the Internet has been web sites and this popularity created a new marketing vehicle: web advertisements. Most of the companies started to use this new marketing media which provides new opportunities in their marketing activities. At this point, the design of the web advertisement became a crucial issue for the companies and the impact of the content of these advertisements on their effectiveness started to be discussed by both marketers and the academicians. In this study, the effect of the content of the advertisements on the perceived effectiveness of the web advertisement and the impact of characteristics of the companies on this relationship were studied. For this purpose, the contents of the web advertisements of the companies which are located in Izmir Atatürk Organized Industrial Region were investigated. Besides, the characteristics of these companies were examined and perceived effectiveness of the web advertisements of these companies were measured through questionnaires. At the end of the study, it was seen that some of the information which was used in the content of the web advertisement had an impact on the perceived effectiveness of the web advertisement and some characteristics of the companies had an impact on this relationship. VIen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe content of WEB advertisement and its perceived effectiveness: An application in İzmir Atatürk Organized Industrial Region
dc.title.alternativeWEB reklamının içeriği ve algılanan etkisi: Ege bölgesinde bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-09
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid182384
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162527
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess