Show simple item record

dc.contributor.advisorBilginer, Mehmet Ali Nejat
dc.contributor.authorKoç, Murat
dc.date.accessioned2021-05-01T14:00:47Z
dc.date.available2021-05-01T14:00:47Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/554985
dc.description.abstractGünümüzde hiçbir devletin, iktidarın veya siyasi güç grubununmüdahalesine olanak tanımayan bir bilgi çağı sürecinde ve küreselleşen birdünyada yaşamaktayız. nsanoğlunun evriminde benzersiz bir ilerlemeyaşanmaktadır. Dış dünyaya bağlanmak isteyen herkes, artık bu imkana sahip vebu süreci önlemenin de mümkün olmadığı görülmektedir. Bu küreselleşendünyanın yeni koşulları, en küçüğünden en büyüğüne kadar her alanda faaliyetgöstermekte olan tüm işletmeleri etkisi altına almaktadır.ç piyasanın doyması nedeniyle uluslararası piyasalara açılan ancak aşırıbüyümenin getirdiği hantallıkla, küreselleşen dünya piyasalarında ürettikleri malve hizmetleri dağıtmada arzuladıkları etkinlik düzeyini gerçekleştiremeyençokuluslu işletmeler; kendilerine yardımcı ve ortak olarak küçük işletmelerigörürlerken, küreselleşen dünya piyasalarına açılmak ve bu yeni dönemimgetirdiği avantajlardan yararlanabilmek için kendilerinde yeterli gücü bulamayanküçük işletmeler de bu açmazdan kurtulmanın yolunu, eskiden kendileriniortadan kaldırmaya çalışan düşmanlar olarak algıladıkları büyük işletmelerleişbirliğine gitmekte bulmaktadırlar. şte bu çerçevede, işbirliğini gerçekleştirmekiçin gerek küçük ve orta boy gerekse büyük ölçekli işletmelerin buluştukları ortakpayda ?franchising? olmaktadır.Franchising, modern pazarlamanın en önemli unsuru olan tüketicilereönem veren bir pazarlama ve girişimcilik sistemidir. Amerika ve Batı Avrupa' dauzun zamandır kullanılmasına rağmen ülkemiz için yenidir.Bu çalışmada öncelikle Türkiye için yeni bir terim sayılan franchisingsistemi araştırılmıştır. kinci bölümde ülkemizde bir girişimcilik modeli olarakfranchising' in gerek küçük ve orta boy işletmeler, gerekse büyük işletmeler içinbu görevi nasıl yerine getirdiği ortaya koyulmaya çalışılmaktadır.Sonuç olarak ise Uluslararası Franchising Derneği' nin 21. yüzyılın hakimişletmecilik modeli olarak belirttiği franchising ile ilgili teorik açıklamalar, busistemin en yaygın olarak kullanıldığı sektörlerden biri olan gıda sektörü ile ilgiliuygulama örnekleri ile desteklenmiştir.Anahtar Kelimeler : 1) Girişimcilik 2) mtiyaz 3) Lisans 4) şletme 5) Yatırım
dc.description.abstractNowadays, we are living in a world which is in an information epoch andglobalizing, cannot be admitted of any intervention by a government or politicalpowers. Anyone who tends to connect to outwards, has this possibility and it?sunlikely to prevent. New conditions of globalizing world, affects all firms fromsmallest to biggest.Multinational firms which are expanding to multinational markets wouldn?tbe able to achieve the efficiency level in distributing the goods and services theyproduce as the domestic markets satisfied. While they see small firms as apartner, small firms which are not strong enough to open out to world marketsand benefit from the advantages that new period brings, find the way out withcoorperating with big firms that they used to perceive as an enemy before. In thiscase, franchising has become as a midpoint for providing this kind ofcoorperation for all types of firms.Franchising is a marketing and entrepreneurship system that accentuatesconsumers as they are most important factor for modern marketing. This systemhas been running in US and Western Europe for a long time, but it?s new forTurkey.Franchising system has been analysed primarily in this study which is anew term for Turkey. In the second section, the research has been revealed abouthow franchising system works for all types of firms.Consequently, there are theoretic explanations about franchising whichhas been suggested as the 21st century?s organization model by InternationalFranchising Instution. Furthermore, with the food sector has been holding thewidest part in franchising system, these explanations have been supported withthe practices in that sector.Keywords : 1) Franchising 2) Franchisee 3) Franchisor 4) Entrepreneur 5) Investmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir girişimcilik modeli olarak Franchising
dc.title.alternativeFranchising as an entrepreneur model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid154654
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189931
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess