Show simple item record

dc.contributor.advisorÜner, Nurel
dc.contributor.authorAşcioğlu, Volkan
dc.date.accessioned2021-05-01T13:59:01Z
dc.date.available2021-05-01T13:59:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/554483
dc.description.abstractYüzyıllardan beri hem sosyal hem de biçimsel yapılarda, kısacasıinsanların bulundugu her ortamda çatısma yasanmıstır. Bu nedenle, çatısmapek çok disipline konu olmustur. Bu çalısmada ?çatısma? kavramı yönetimbilimi çerçevesinde ele alınmıs ve isletmeler (örgütler) düzeyinde incelenmistir.Çalısmanın amacı; isletmelerde personelin yasadıgı çatısma nedenlerini veçatısma sürecinde kullanılan çatısma yönetim stillerini, bunların personelindemografik özelliklerine göre farklılasıp farklılasmadıgını ve bu çatısmanedenleri ile kullanılan çatısma yönetim stilleri arasında iliski olup olmadıgınıbelirlemektir.Çalısma üç bölümden olusmaktadır. Birinci bölümün ilk kısmında,isletmelerde çatısma kavramının farklı bilim adamları tarafından yapılmıs vedegisik bakıs açılarını yansıtan tanımlarına yer verilerek, çatısmanın kavramsalbir çerçevesi çizilmeye çalısılmıstır. kinci kısımda, isletmelerde çatısmanınzaman içinde nasıl kabul gördügünü anlamak için, isletmelerde çatısmayayönelik yönetsel yaklasımlar incelenmistir. Üçüncü, dördüncü, besinci ve altıncıkısımlarda ise çatısma süreci, türleri, nedenleri, olumlu ve olumsuz sonuçlarıüzerinde durulmustur.Çalısmanın ikinci bölümünde ise; isletmelerde çatısmanın analizi,çatısmanın azaltılması ve tesvik edilmesi, çatısma yönetim stilleri ve çatısmayönetiminde kullanılan diger yöntem ve tekniklerden bahsedilmistir.Üçüncü ve son bölümde de, çalısmanın amacına uygun olarak yapılmısbir arastırmadan bahsedilmistir. Arastırma, saglık sektöründe önemli bir yeriolan hastanelerde yapılmıstır. Arastırmanın örneklemi, zmir li'nde bulunan 6hastanenin 505 personelinden olusmustur. ?Çatısma Nedenleri Ölçegi?, ?RahimÖrgütsel Çatısma Ölçegi-II? ve ?Dutch Çatısma Yönetimi Testi? kullanılarakelde edilen veri ve bulgulardan bahsedilmistir.Anahtar Kelimeler: 1) sletme, 2) Çatısma Yönetimi, 3) Çatısma Yönetim Stilleri,4) Çatısma Nedenleri, 5) Saglık Sektörü
dc.description.abstractThroughout the centuries, in both social and formal structures, in short,in all media where humans existed, conflicts were emerged out. Therefore,conflict had been the theme of many disciplines. In this study, the concept of?conflict? was handled in the framework of methodology and examined in allthe levels of business (organizations). The purpose of thesis are to determine thecauses of conflict that personnel engaged in with each other and conflictmanagement styles that are utilized by them during conflict period, whethercauses of conflict and conflict management styles were differed according todemographic factors and whether the relationship between these causes ofconflict and conflict management styles is available.The thesis is formed up in three chapters. The first part of the firstchapter reflects the explanation of ?conflict in business? concept by manyscientists and their different points of view in a conceptual framework wasdrawn up. The second part of the first chapter, in order to understand how itwas recognized and admitted within the lapse of time, administrativeapproaches in relation to conflict in business was examined. The third, fourth,fifth and sixth parts of the first chapter, the stages, types, causes, positive andnegative consequences of conflicts were also detailed.The second chapter of the thesis; analysis of conflict, reducing andstimulating of conflict, conflict management styles and other methods andtechniques in conflict management in business were mentioned.In third and the last chapter; a research which was made in pursuant tothe purpose of thesis was mentioned. Research was made in hospitals that areimportant in health sector. The sampling of research composed of 505 personnelof 6 hospital in Izmir. The data and findings received from ?Conflict CausesInventory?, ?Rahim Organizational Conflict Inventory-II (ROCI-II)? and ?TheDutch Test for Conflict Handling (DUTCH)? were mentioned.Key Words: 1) Business, 2) Conflict Management, 3) Conflict Management Styles,4) The Causes of Conflict, 5) Health Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde çatışma yönetimi ve sağlık sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeConflict management in business and a practice in health sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9016816
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208454
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess