Show simple item record

dc.contributor.advisorUsta, Öcal
dc.contributor.authorYağci, Kamil
dc.date.accessioned2021-05-01T13:57:16Z
dc.date.available2021-05-01T13:57:16Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/553980
dc.description.abstractGünümüzün yoğun rekabet koşulları münferit işletmeler yerine tedarik zincirlerine odaklanmayı zorunlu kılmaktadır. Makro açıdan bakıldığında tedarik zinciri, hammadde tedariğinden başlayıp, ürün ya da hizmetin nihai kullanıcıya sunulmasına kadar sürece dahil olan işletmelerin oluşturduğu bir ağ olarak karşımıza çıkmaktadır. Her ne kadar tedarik zinciri kavramı öncelikli olarak üretim işletmeleri için ele alınmış bir kavram olsa da, hizmet endüstrisinin de zincirin kapsamında olması doğaldır.Turistik ürünler, müşteriler tarafından çoğunlukla, hizmet ağını oluşturan çeşitli hizmet bileşenleri tarafında oluşturulan katma değer zinciri olarak algılanmaktadır. Bu nedenle, hzimet ağının etkin bir biçimde yönetiminin sağlanması, diğer işletmelere karşı rekabet avantajı kazanmak isteyen bir turizm işletmesi için bir zorunluluktur.Çalışmada, Ege bölgesinde faaliyet gösteren büyük ölçekli konaklama işletmelerinin tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının, işletme performansına etkileri incelenmektedir.
dc.description.abstractThe fierce global competition in the 21st century is focused on supply chains rather than on individual companies. From a macro perspective, a supply chain is a network of enterprises which are engaged in different functions ranging from the supply of the raw materials through the production and delivery of the end-product to the target customers. Although the term supply chain originated from production enterprises, it is a natural result that the services industry is a part of the chain.Tourism products are often viewed by consumers as value-added chains of different service components that form service networks. Therefore, identifying ways to manage these networks is vital, especially for tourism firms that are keen to maintain a competitive advantage over their rivals.In this study, an investigation on large scale accomodation enterprises have been conducted that aims to find out the impact of supply chain practices on business performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTedarik zinciri yönetimi uygulamalarının konaklama işletmeleri performansına etkileri
dc.title.alternativeEffects of supply chain management practices on business performance in accomodation enterprises
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmSupply chain management
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmFirm performance
dc.identifier.yokid355757
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249487
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess