Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Veli
dc.contributor.authorTopcuk, Ali
dc.date.accessioned2021-05-01T13:51:33Z
dc.date.available2021-05-01T13:51:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/552372
dc.description.abstractFederal Almanya Kuzey Ren Westfalya'da Islam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme.Bu araştırmanın amacı, öğrenci ve öğrenci velilerinin Almanya Kuzey Ren Westfalya'daki Islam Din Dersi hakkındaki düşünce ve beklentilerini tesbit etmek, elde edilecek veriler çerçevesinde dersin daha verimli hale getirilebilmesi için teklifler sunmaktır.Öğrencilerin % 96,09 u ve velilerin 90,2 si İslam Din Dersi'nin Almanca olmasını anlayışla karşılamaktadırlar.Öğrenciler dinlerini Kur'an ve sünnete uygun ve konunun uzmanı olan (ilahiyatçı) öğretmenlerden öğrenme arzusundadırlar.Türk ve diğer Müslüman ailelerin çoğu Alman vatandaşlığına geçmiş bulunmaktadır.Araştırmamız, İslam Din Dersi'nin, müslüman öğrencilerin Alman toplumuna entegrasyonuna katkı sağladıgını göstermiştir.Şu ana kadar verilen İslam Din Bilgisi Dersi (Islamkundeunterricht), (anayasada ifadesini bulan) Islam Din Dersi (Islamischer Religionsunterricht) için iyi bir temel oluşturmuştur.Anahtar kelimeler: Federal Almanya, Kuzey Ren Westfalya, Nordrhein Westfalen, Islam Dersi, Din Dersi, Almanya`da Islam.
dc.description.abstractEvaluation of the Islamic religious lesson in Germany North Rhine Westphalia state.The intention of this research is to get to know the students and their parents' opinions and demands about the Islamic religious lesson, and propose some offers with the results of research in order to make lessons more efficient.96, 09 % of the students and 90, 2 % of the parents welcomes the Islamic religious lesson to be taught in German.Students are willing to learn this lesson fundamentally with Islamic theologists.Many of Muslims became a German citizen with naturalization.Our research provided that Islamic religious lessons contributed the Muslim students to the integration of the German society.Lecture called Knowledge of Islam ( Islamkundeunterricht ) provided a good basis of Islamic Religious Lesson ( Islamischer Religionsunterricht ).Keywords: Bundesrepublik Deutschland, Nordrhein Westfalen, Islamunterricht, Religionsunterricht, Islam in Deutschland.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleFederal Almanya Kuzey Ren Westfalya`da İslam din dersleri
dc.title.alternativeFederal Germany North Rhine Westphalia Islamic religion courses
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFederial Germany
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmGermany
dc.identifier.yokid10104607
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441526
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineFelsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess