Show simple item record

dc.contributor.advisorGökdemir Işık, Nurser
dc.contributor.authorÖlmez, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-01T13:50:23Z
dc.date.available2021-05-01T13:50:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/552052
dc.description.abstractLiman Devleti Kontrolü (PSC) denizde kanun uygulamaların vazgeçilmez bir aracıdır. Liman Devleti Kontrolü emniyet, denize elverişlilik, kirlenmenin engellenmesi, gemide yaşam ve çalışma şartları konularını kapsamaktadır. Liman Devleti Kontrolü, standartaltı gemileri elemek suretiyle uluslararası hukukun belirlemiş olduğu standartlar için güvence sağlamaktadır. Paris Mutabakat Zaptı (MoU) ilk bölgesel control rejimi antlaşmasıdır. Paris MoU ve Tokyo MoU bölgelerindeki denetim gayretleri, dünya çapındaki denetim gayretlerinin yarısından fazlasını oluşturmaktadır. Liman Devleti Kontrolü Otoritelerinin standartaltı gemiler için ana yaptırım aracı gemilerin alıkoyulmasıdır. Bir geminin alıkoyulması geminin donatan/işletenleri ile birlikte diğer gemi ilgilileri açısından şüphesiz olumsuz bir etkiye sebep olmaktadır. Söz konusu olumsuz etkini boyutu doğrudan alıkoyulma süresi ile bağlantılıdır. Bu araştırma gemilerin alıkoyulma sürelerini etkileyen faktörleri tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Paris MoU bölgesinde Ocak 2014-Kasım 2016 (35 ay) tarihleri arasında alıkoyulan gemilere ilişkin veriler Paris MoU'nun resmi internet sayfasından derlenmiştir. Araştırma periodunda 1829 alıkoyma olayı gerçekleşmiştir. Her geminin faydalanan maliklerine ilişkin bilgiler, Avrupa Komisyonu ve Fransız Hükümetince kurulmuş olan `Equasis` veritabanından derlenmiştir. Veri setindeki her gemi tipi için ayrı ayrı `Detaylı CHAID` uygulanmıştır. Analiz sonuçları, hangi faktörlerin alıkoyulma süresinde varyansa sebep olduğunu göstermiştir. Veri setinin 7 alt grubundan 6'sında alıkoyulma süresinin denetimin yapıldığı limana göre anlamlı şekilde değiştiği gözlenmiştir. Alıkoyulan gemilerin çoüunluğunu, mülkiyeti aynı 6 ülkeye ait gemiler oluşturmasına karşın, alıkoyulma süresi geminin malikinin ülkesine göre değişmediği gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen 7 karar ağacı toplam varyansın yüzde 57'sini açıklamıştır. Anahtar Kelimeler: Liman Devleti Kontrolü, Paris MoU, Detaylı CHAID, Alıkoyma
dc.description.abstractPort State Control (PSC) is an indispensable tool for maritime law enforcement. Scope of PSC covers safety, seaworthiness, pollution prevention, on-board living and working conditions. PSC, by eliminating substandard ships; provides assurance for the standards which are set by the International Law. Paris Memorandum of Understanding (MoU) is the first regional control regime agreement. With regard to inspection efforts, Paris MoU and Tokyo MoU constitute more than half of the global PSC inspection efforts. Main instrument which used by PSC Authorities for substandard ships is a detention. Detention of a ship no doubt has negative impact to ship owner/manager and additionally other stakeholders of subjected ship. Intensity of this impact is directly related with the duration of detention. This study aims to find out which factors have effect on duration of a detention. In this research; data of the ships which are detained in Paris MoU from January 2014 to November 2016 (35 months) are collected from Paris MoU official web site. 1829 detention occasions took place during research period. Beneficial ownership information of each ship is collected from Equasis database which is a public database funded by European Commission and French Government. Exhaustive CHAID analysis is performed for each ship type within data set. Results of the analyses showed which factors generate variance in duration of detention. In 6 of 7 subset of data set, duration of detention varies significantly by port of inspection. Although 6 owner/managing countries dominates the detention lists, duration of detention doesn't vary by owner/managing countries. 7 decision trees finally explained 57 % of total variance.Key Words: Port State Control, Paris MoU, Exhaustive CHAID, Detentionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleExhaustive CHAID analysis of factors that affect detention duration of vessels in Paris MoU Region
dc.title.alternativeParis MoU Bölgesinde gemilerin alıkoyulma sürelerini etkileyen faktörlerin `Detaylı CHAID` analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-23
dc.contributor.departmentDenizcilik İşletmeleri Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCHAID analysis
dc.subject.ytmShips
dc.subject.ytmShipping companies
dc.subject.ytmShip industry
dc.subject.ytmPort state
dc.subject.ytmPorts
dc.subject.ytmConfiscation
dc.subject.ytmParis Memorandum of Understanding
dc.subject.ytmLaw of the sea
dc.identifier.yokid10170433
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486487
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDenizcilik İşletmeleri Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess