Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Yusuf
dc.contributor.authorUrdoğan, Ayfer Betül
dc.date.accessioned2021-05-01T13:47:59Z
dc.date.available2021-05-01T13:47:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/551410
dc.description.abstractBu araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan 4-6 yaş grubu Kur'an Kursları Öğretim Programını, okul öncesi öğreticilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Kur'an ve din eğitimi alanında önemli bir boşluğu doldurması amaçlanan 4-6 yaş grubu Kur'an kurslarındaki eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha etkin ve verimli bir hale getirilmesine katkı sağlanmak istenmektedir. Araştırma, mevcut durumu saptamaya yönelik betimsel bir araştırmadır. Bu amaçla, pilot uygulamanın gerçekleştirildiği illerden biri olan İzmir'de, 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde bir anket uygulaması yapılmış, kurs öğreticileriyle görüşmelerde bulunulmuş ve elde edilen veriler yorumlanarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 16,0 programında uygun istatistiksel testler kullanılarak çözümlenmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı Cronbach alpha iç tutarlılık katsayısı kullanılarak hesaplanmış ve 0,918 bulunmuştur.Sonuç olarak, öğreticilerin pedagojik formasyon konusunda eksikliklerinin olduğu ama genel olarak öğretim programının öğrenci seviyesine uygun bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kursların öğrenme ortamının ise fiziksel anlamda yetersiz kaldığı ifade edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kur'an Kursları, Kur'an Kursu öğreticisi, Okul Öncesi Din Eğitimi, 4-6 Yaş Grubu, Öğretim Programı.
dc.description.abstractThis study was prepared to evaluate on the preschool education teachers' views about the 4-6 Age Group Quranic Course Education Programme which was first implemented in the school year of 2013-2014. It's aimed to provide more effective and productive education and training activities at the Courses of the Qur'an for children of 4-6 ages, which are expected to fill an important gap in the field of religious education. This research is a descriptive study aims to determine the current situation. For this purpose, a questionnaire was administered to the teachers of the Qur'anic Courses in İzmir that was one of the pilot cities, in 2017-2018 academic year and the data obtained through interviews with some course tutorials were evaluated. The obtained data were analysed using appropriate SPSS statistical tests. Reliability coefficient of the questionnaire was estimated by using Cronbach alpha internal consistency coefficient and the resulting value was 0,918.As a result, it was found that the tutorials had some deficiencies in pedagogic formation, but generally, the curriculum was appropriate for the level of the students. Furthermore, it is noticed that the learning environment of the Quranic courses had some physical inadequates.Keywords: Quran Courses, Quranic Course Teacher, Pre-School Religious Education, 4-6 Age Group, Curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleOkul öncesi Kur`an kursu öğretim programının program geliştirme açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of preschool Quran course curriculum in terms of program development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10285884
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589999
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineFelsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess