Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçyiğit, Tahsin
dc.contributor.authorYildiz, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-01T13:47:30Z
dc.date.available2021-05-01T13:47:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/551279
dc.description.abstractİslâm'dan önce ve sonra Mekke, Medîne ve Tâif gibi önemli merkezleri kapsayan Hicâz, sosyal, iktisadi, dînî ve siyasî açıdan çok önemli roller üstlendi. Zamanla bu alanlarda uygulamalar değişime uğradı. İslâm'dan sonra Müslümanların kıblesi Kâbe'yi içinde barındırdığı için önemi eskiye nazaran daha da arttı. Hz. Muhammed'in yanı sıra Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer zamanlarında da hilafet merkezi Medîne oldu. Fakat Hz. Ali yönetim merkezini Medîne'den Kûfe'ye taşıdı. Muâviye ise başkenti Kûfe'den Şam'a nakletti. Bu sebeple Hicâz'ın konumunda ve oradaki uygulamalarda farklılıklar meydana geldi. Bu farklılıkları birbirleriyle karşılaştırarak ele almak, Hicâz bölgesinde yaşanan değişimi daha rahat gözler önüne serebilir. Muâviye'nin Hicâz siyaseti, tezimizin ana konusunu oluşturmaktadır. Bu bölgenin en önemli şehirleri olan Mekke, Medîne ve Tâif'te, Muâviye'nin valileri ve bizzat kendi ziyaretleri vasıtasıyla sosyal, iktisadî, dînî ve siyasî alanlardaki uygulamalarını, önceki dönemlerdeki uygulamalarla karşılaştırarak ele alacağız. Çalışmamızda özellikle Muâviye'nin bizzat yaptığı ve yaptırdığı iktisadi uygulamaları aktarmaya çalıştık.Anahtar Kelimeler: Muâviye, Hicâz, Medîne, Mekke, Tâif.
dc.description.abstractBefore and after Islam, Hijaz, which includes important centers such as Mecca, Medina and Taif, played a very important role in social, economic, religious and political terms. Over time, applications in these areas have changed. After Islam, the importance of the Qibla of Muslims increased because it contained the Kaaba. As well as Hz. Muhammad, the Prophet, In the times of Abu Bakr and Omar, Medina became the center of the caliphate. But Hz. Ali moved his headquarters from Medina to Kufa. Muâwiyah transferred the capital from Kufa to Damascus. Therefore, differences occurred in Hijaz's position and practices there. Comparing these differences with each other may reveal the changes in Hijaz region more easily. Muâwiyah's Hijaz policy is the main subject of our thesis. we will try to compare the practices of Muâwiyah governors and and their visits by means of social, economic, religious and practical areas in the most important cities of this region, Mecca, Medina and Taif with in the previous periods.Keywords: Muâwiyah, Hijaz, Medina, Mecca, Ta'if.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleMuâviye b. Ebû Süfyân`ın Hicâz siyaseti
dc.title.alternativeMuawiyah b. Abî Sufian and his policies on Hijaz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentİslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10290604
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593843
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineİslam Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess