Show simple item record

dc.contributor.advisorDuygulu, Ethem
dc.contributor.authorÇanakci, Yiğit
dc.date.accessioned2021-05-01T13:46:43Z
dc.date.available2021-05-01T13:46:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/551072
dc.description.abstractBu tez sistematik derleme ve literatür incelemesine bağlı olarak yorumlanıp yazılmıştır. Amaç nöromarketing bilim dalının kalite, toplam kalite bilim dalında kullanılması halinde kalite algısında oluşması beklenen kazanımların incelenmesidir.Kalite, standartlara uygunluk derecesidir. Avrupa Kalite Kontrol Organizasyonu (EOQC) kaliteyi `Bir malın ya da hizmetin tüketicinin isteklerine uygunluk derecesi` olarak ifade etmektedir. Uygunluk durumunu belirleyen tüketicinin kendisidir ve uygunluk dereceleri de tüketicinin zihninde oluşur. Başka bir değişle kalite kavramının, tam anlamıyla tanımlanıp algılanması son karar verici olan tüketici ile gerçekleşir. Kaliteye ulaşmak için müşterilerin ne istediğini bilmek ve gereksinimlerini karşılayan ürün veya hizmetler sunmak esastır. Kalitenin nihai kararını veren tüketicidir. Günümüzde gelişmekte olan `Nöromarketing` tüketicilerin beklentilerinin yanında, gerçekte neyi arzu ettiklerini öğrenmek için ortaya çıkmış bilim dalıdır. Nöromarketing deneylerini ve ölçümlerini yaparken özel ölçme ve izleme araçları kullanılmaktadır. Bu çalışmada, nöromarketing alanında gerçekleştirilen deneyler dikkate alınarak sınıflandırma yapılmış ve kalite algısı ile ilişkisi yorumlanmıştır.Toplam kalite yönetimi; kaliteli ürün ve hizmet çıktılarını elde edebilmek için kurum ve kuruluşlardaki bütün süreçleri, bu amaca ulaşmak için harekete geçiren, temelinde sürekli iyileştirme olan bir yönetim sistemidir. Başka bir değişle, toplam kalite yönetimi kaliteli hizmet üreterek, müşteri tatmini sağlar. Örgütün; sürekli iyileştirme, ürün kalitesi ve müşteri ihtiyaçlarına adanmış olarak yönetilmesine olanak sağlar. TKY'nin ana amacı müşteri memnuniyetini sağlayacak süreçleri oluşturmak olduğu için, bu amacı gerçekleştirmede nöromarketing'ten yararlanabilir. O nedenle bu çalışmada nöromarketing deneyleri ve nöromarketing'in kalite ile ilişkisini gösteren deneyler analiz edilip yorumlanmakta ve müşterinin gerçekte neyi istediğinin nöromarketing yardımı ile ölçümleyerek nihai amacına en yüksek performansla ulaşabileceği öne sürülmektedir.Anahtar kelimeler: Kalite, TKY, Nöromarketing, Algı.
dc.description.abstractThis thesis is interpreted and written based on systematic compilation and literature review. The aim of this study is to evaluate the expected gains in the perception of quality if the neuromarketing science is used in quality and total quality science. Quality is the degree of compliance with standards. The European Organization for Quality Control (EOQC) defines quality as `the degree to which a good or service conforms to the wishes of the consumer`. It is the consumer who determines the conform status, and the degrees of conformity also occur in the mind of the consumer. In other words, the concept of quality is defined and perceived strictly by the consumer who is the final decision maker.To achieve quality, it is essential to know what customers want and to offer products or services that meet their requirements. It is the consumer who makes the final decision of quality.Neuromarketing, which is developing today, is a science that has emerged in order to find out what consumers really want besides the expectations of consumers. Special measurement and monitoring tools are used to conduct neuromarketing experiments and measurements.In this study taking into consideration the experiments performed in the field of neuromarketing, classification was made and its relationship with quality perception was interpreted.Total quality management; It is a management system that activates all processes in institutions and organizations in order to achieve this aim and has continuous improvement at the basis to obtain quality product and service outputs. In other words, total quality management ensures customer satisfaction by producing quality service. Continuous improvement, product quality and customer needs allows organization to be managed as dedicated.Since it is the main purpose of TQM to create processes that will ensure customer satisfaction, it can benefit from neuromarketing in achieving this goal. Therefore, in this study, neuromarketing experiments and the experiments showing the relationship between neuromarketing and quality are analyzed and interpreted and It is suggested that the customer can reach the ultimate goal with the highest performance by measuring what he really wants with the help of neuromarketing.Keywords: Quality, TQM, Neuromarketing, Perceive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleNöromarketing (Duyusal pazarlama) ve kalite algısı üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study on neuromarketing and quality perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentToplam Kalite Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10299815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592267
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineKalite Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess