Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Celal
dc.contributor.authorSavaş, Nimet
dc.date.accessioned2021-05-01T09:28:11Z
dc.date.available2021-05-01T09:28:11Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-04-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550843
dc.description.abstractDil bilgisi öğretimi, dört temel dil becerisinin gelişmesinde ve bu becerilerin sorunsuz bir şekilde davranışa dönüşmesinde oldukça önem arz etmektedir. Bu sebeple dil öğretimine yönelik yapılan faaliyetlerde dil bilgisi kurallarının en verimli şekilde öğretilmesi hedeflenmektedir. Ana dili olarak Türkçenin öğretimi bağlamında öğretilen dil bilgisi kuralları, öğretim programlarındaki kazanımlara ve açıklamalara bağlı olarak öğretim faaliyetleri içerisindeki yerini almaktadır. Ancak dil bilgisi kuralları, öğretim programları çerçevesinde farklı yapılarda yer almakta ve buna bağlı olarak dil bilgisi öğretiminde farklı öğretim tarzları benimsenmektedir. Benimsenen bu öğretim tarzları, dil bilgisi öğretimine bağlı unsurları da beraberinde farklılaştırmaktadır. Bu çalışmada 2006 ve 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programları (5-8. Sınıf), dil bilgisi öğretimi müfredatına yönelik incelenmiş ve bu programların dil bilgisi öğretimi bağlamındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu çerçevede çalışma kapsamında betimsel tarama modellerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar modern dil bilgisi öğretimi anlayışı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Dil bilgisi, karşılaştırma, Türkçe öğretim programı, 2006, 2018.
dc.description.abstractGrammar teaching is important in the development of four basic language skills and their transformation into behavior. For this reason grammar rules should be taught best in language teaching. Grammar rules taught in the teaching of Turkish as their mother tongue are taught depending on the targets and explanations in the curriculum. However the teaching of grammar rules differs due to the curriculum. Adopted teaching styles are used as a result of differentiation of grammar teaching. These differentiating teaching styles also change the language teaching. In this study, the 2006 and 2018 Turkish Lesson Curriculum teaching (5-8. Classes) was examined for curriculum middle school level grammar teaching and the similarities and differences of these programs in the context of grammar teaching were revealed. Fort his reason, document analysis one of the descriptive scaning models was used. The results obtained in the study were evaluated in modern grammar teaching. Keywords: Grammar, comparison, Turkish lesson curriculum, 2006, 2018.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2006 ve 2018 türkçe dersi öğretim programlarının ortaokul dil bilgisi öğretimi açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of 2006 and 2018 turkish lesson teahing program in term of middle school of teaching grammar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-13
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10217572
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid661881
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess