Show simple item record

dc.contributor.advisorHassan, Azize
dc.contributor.authorLiceli, Mehmet Tahsin
dc.date.accessioned2021-05-01T07:42:28Z
dc.date.available2021-05-01T07:42:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550839
dc.description.abstractGünümüzde turizm sektörünün sürekli gelişme göstermesi, insan ihtiyaçlarının değişkenlik göstermesi, teknolojinin gelişmesi gibi birçok faktör rekabet ortamını artırmaktadır. Artan rekabet ortamında da özellikle hizmet işletmeleri (otel işletmeleri, banka vb.) varlıklarını devam ettirebilmeleri için kalifiye işgörenlere ihtiyaç duymaktadır. Sahip olunan işgörenin sadece alanında uzman olması yeterli değildir, aynı zamanda işletmeye karşı sahip olduğu duygu ve düşünceler de performanslarına etki etmektedir. Dolayısıyla işgören üzerinde olumsuz duygu ve düşüncelerin oluşmasına neden olan faktörlerin oluşmasına ya da bu düşüncelerin azalmasına etken olan faktörlerin belirlenmesi önem arz etmektedir. Buradan hareketle çalışmada işgörenlerin işletmeye karşı olumsuz duygu ve düşüncelere sahip olmasına neden olan örgütsel sinizm faktörü incelenmiştir. Tabi ki bu düşüncelerin ortaya çıkmasında birçok etken olabilmektedir. Hizmet işletmelerinde işgören üzerinde en çok etki yaratanların yönetici pozisyonunda çalışan bireyler oldukları söylenebilir. Yöneticiler işgörenlere işleri yaptırabilmek için belirli güç kaynakları kullanmaktadırlar. Kullanılan bu güç kaynaklarının da iş gören üzerinde olumlu ya da olumsuz etkileri olabilmektedir. Buradan hereketle de çalışmada, yöneticilerin kullandıkları güç kaynaklarının işgörenlerin örgütsel sinizm algılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışmanın alan yazın bölümünde güç, güç kaynakları ve örgütsel sinizm kavramları detaylı olarak açıklanmıştır. Çalışmanın bulgular kısmında ise tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen, İstanbul'da 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 273 işgören üzerine demografik özellikler, güç kaynakları ve örgütsel sinizm değişkenlerinin bulunduğu bir anket uygulanmıştır. Elde elden verilerin analizinde işgörenlerin SPSS programı kullanılmıştır. Analizde geçerlilik ve güvenilirlik analizleri, açıklayıcı faktör analizi, bağımsız t-testi, tek yönlü ANOVA analizi uygulanmıştır.Yapılan analizler sonucunda demografik değişkenlere göre işgörenlerin örgütsel sinizm ile güç kaynaklarını algılamada farklılıkların olduğu, ayrıca yöneticilerin kullandıkları güç kaynaklarının işgörenlerin örgütsel sinizm algılamaları üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractNowadays, many factors such as the continuous development of the tourism sector, the variability of human needs and the development of technology increase the competitive environment. In an increasingly competitive environment, especially service companies (hotels, banks, etc.) need qualified employees to continue their existence. It is not enough to have an expert in the field, and also the feelings and thoughts that it has against the company affect their performance. Therefore, it is important to determine the factors that cause the negative emotions and thoughts to occur on the employee and the factors that cause these thoughts to decrease. From this point of view, the organizational cynicism factor, which causes the employees to have negative feelings and thoughts against the enterprise, has been examined. Of course, there can be many factors in the emergence of these thoughts. It can be said that those who make the most impact on the employees in the service enterprises are the individuals working in the executive position. Managers use certain power sources to get employees to do their jobs. These power sources can also have positive or negative effects on the employees. In this study, it was aimed to determine the effect of power resources used by managers on organizational cynicism perceptions of employees.In the literature of the study, the concepts of power, power sources and organizational cynicism are explained in detail. In the findings of the study, a questionnaire including demographic characteristics, power sources and organizational cynicism variables was applied on 273 employees working in 4 and 5 star hotels in Istanbul, which were determined by random sampling method. In the analysis of the hand-held data, employees' SPSS program was used. Validity and reliability analyzes, descriptive factor analysis, independent t-test, one-way ANOVA analysis were used in the analysis.According to the demographic variables, the structured analyzes were carried out in the context of organizational cynicism and power, and at the various levels of unity, where the concepts of organizational cynicism of the employees in the management of power management were in place.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleOtel yöneticilerinin kullandıkları güç kaynaklarının işgörenlerin örgütsel sinizm algıları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of power sources used by hotel managers on employees' perceptions of organizational cynicism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-20
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10260165
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid662749
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess