dc.contributor.advisor | Gökçöl, Orhan | |
dc.contributor.advisor | Yavuzer, Selvihan | |
dc.contributor.author | Civelek, Turhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:16:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:16:00Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550800 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, fizik deney simülasyonlu ders anlatımı ile geleneksel ders anlatımı arasındaki anlamlı farklılık ortaya konulmak istenmiştir. 115 kişilik kontrolsüz iki grup seçilmiştir. Seçilen 115 öğrenciye geleneksel yöntemlerle sınıfta, farklı 115 öğrenciye fizik deney simülasyonları ile bilgi teknoloji sınıfında bir ay boyunca aynı fizik konuları anlatılmıştır. Araştırma, İstanbul ili Güngören ilçesi İzzet Ünver Lisesi fizik dersi alan öğrencilerle yapılmıştır.Araştırmanın temel veri kaynağını anketler sonucunda toplanan veriler oluşturmuştur. Anketler oluşturulurken konuyla ilgili daha önceden yapılmış araştırmalar taranmış ve uzman kişilerin görüşleri doğrultusunda otuz soru oluşturulmuş ve bu sorular on başlık altında gruplandırılmıştır. Verilerin toplanmasında iki anket uygulanmıştır. Birinci anket formu geleneksel ders anlatımının öğrenciler üzerindeki etkilerini içeren sorulardan oluşurken, ikinci anket formu simülasyonlu ders anlatımının öğrenciler üzerindeki etkilerini içeren sorulardan oluşmaktadır.Araştırma kapsamında elde edilen anket verileri SPSS yalım programı yardımıyla toplanmış ve istatistiksel çözümlemesi yapılmıştır. Ortalamalar arası farkın anlamlılığı test edilmek üzere t - testi analizi kullanılmıştır. Tüm t ? testi analizlerinde anlamlılık düzeyi 0,05 güven düzeyi benimsenmiştir.Araştırmada, anket verilerinin t ? testi istatistiksel analizi sonucunda, öğrencilerin, materyal ihtiyaçlarının karşılanmasında, güdülenmelerinde, öğrenme hızlarını artırmalarında, dersi sevmelerinde ve içeriklerini zenginleştirmelerinde geleneksel ders anlatımlarına göre fizik deney simülasyonlu ders anlatımı lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğrencilerin, öğrenimlerine etkileri, bilgi erişimine, bilgi organizasyonuna, derse entegrelerine, farklı bakış açıları kazanmalarına ilişkin bulgularda fizik deney simülasyonlu ders anlatımları lehine, geleneksel ders anlatımına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Fen öğretiminde, yaklaşımlar, öğrenci kavram yanılgıları, laboratuar uygulamaları, öğrenci tutumları, bilgi teknolojileri kullanımı ve simülasyonlar ile ilgili literatür taraması, ders anlatımları ve araştırma verilerinin istatistiksel değerlendirilmesi sonucunda, fizik deney simülasyonlu ders anlatımı, geleneksel ders anlatımına göre daha verimli olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fizik deney simülasyonlu ders anlatımı, fizik öğretimi, bilgisayar destekli öğretim. | |
dc.description.abstract | The main goal of this study is to present the significant differerence between utilization of physics experiment simulations during lectures and traditional physics lecture. Two groups of 115 students were selected for the purpose of the study. The same subjects have been taught to both groups, while a group of 115 had their lectures in science and technology class supported by physics experiment simulations for a month, the other group of 115 had their lectures in a traaditional way. The research has been conducted in Izzet Unver highs school in Istanbul, Gungoren.The main resource of this research is the data collected through surveys. The survey is a result of the literature and the suggestions of the experts on the topic. Thirty questions were prepared under ten topics. Two different surveys were conducted during the data collection. While the first survey questions focused on the effects of traditional lecturing on students, the second survey questions were targeting the effects of lecturing via the support of pyschics experiment simulations.The data collected as the result of the survey was coded in to SPSS Software and statistical analyses was conducted. In order to test the significant difference between the means t-test was utilized. .05 was chosen as the significance level.As a result of the analyses utilized, significant differnces were found in their satisfaction on class materials, in their motivation, in their learning speed, in their interest in the class, and in their contribution to the class. In findings such as the effect on students? learning, information availability, organization of information, students? integration to the class, and gaining different point of views ?lectures supported by physics experiment simulations? is significantly different from traditional lecturing.As the result of the literature review and the statistical analyses, ?lectures supported via physics experiment simulations? seem to be more effective than traditional lecturing in science classes, in issues such as variablity of approaches, student concept delusions, laboratory applications, utilization of information technologies and simulations.Keywords : Physics course delivery using computer simulations, Physics teaching, computer assisted teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli fizik deney simülasyonlarının öğrenme üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | The effect of computer assisted science experiments on student?s learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilişim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 309722 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 215920 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Bilişim Bilim Dalı | |