Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.authorKaraoğlu, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-01T07:16:00Z
dc.date.available2021-05-01T07:16:00Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550798
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, web tabanlı powerpoint eğitiminin, ilköğretim okulu öğrencilerinin başarı düzeyine etkisi olup olmadığını araştırmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için Powerpoint 2003 programı içerikli bir web tabanlı eğitim materyali geliştirilmiş ve 20 soruluk bir test hazırlanmıştır. Bu test 80 ilköğretim öğrencisi üzerinde ön-test olarak uygulanmış ardından eğitim verilmiştir. Bu grup araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Eğitim tamamlandıktan sonra ise son-test uygulanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı ise, üretilen eğitim materyalinin ISO-9241 standartlarına göre kalitesini araştırmaktır. Bu amaçla Xerox'un Kullanılabilirlik Anketi (öğrencilerin seviyesine uygun bir dille) uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, gerçekleştirilen eğitimin öğrencilerin başlangıçtaki bilgi seviyelerine göre başarı düzeyinde artış sağladığı saptanmıştır. Kullanılan öğretim materyalinin ?kullanılabilirlik testi? sonuçlarına da tezde ayrıntılı olarak yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to explore whether web-based power point education is suitable for primary school students. To accomplish this aim a web-based Powerpoint 2003 education material is developed and a questionnaire which consists of 20 questions is prepared. This questionnaire is applied to 80 primary school students as a preliminary test and after the test students are given education. These students formed the sample group of the research. A final test is applied after the education has been completed. Another aim of the research is to find out the quality level of the education material according to the standards of ISO ? 9421. For this reason Xerox?s Usability Quaestionnaire, which is modified according to student level, is applied. As a result of this research it is found that education increased students? achievement level compared to the begginning level. ?The usability test? results of the education material are also discussed in detail in the thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim bilgisayar derslerinde web tabanlı eğitimin öğrenci başarı düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of web-based education on the achievement level of computer course at primary level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid311458
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215943
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess