Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.advisorKarahoca, Dilek
dc.contributor.authorGünoğlu, Servet
dc.date.accessioned2021-05-01T07:16:00Z
dc.date.available2021-05-01T07:16:00Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550797
dc.description.abstractDerslerde anlatılan konuların öğrenciler tarafından ne kadarının öğrenildiği önemli bir husustur. Bu da uygulanacak olan sınavlarla mümkün olacaktır. Gelişen teknolojinin eğitimde kullanılması bu sınavların mekândan bağımsız olarak hazırlanmasını, uygulanmasını ve değerlendirmesinin hızlı bir şekilde yapılmasına imkan vermektedir. Bu işlemlerin öğretmen açısından hızlı bir şekilde sonuçlanması öğretmenin zamanını daha verimli kullanmasını sağlayacaktır. Öğretmenler hızlı bir şekilde ölçme ihtiyaçlarını giderdiğinden, sınıf içinde kullandıkları materyal, öğretim yöntem ve tekniklerinin ve sınıf başarısını sorgulama fırsatı bulacaklardır. Bu sorgulamadan sonra öğretmen gerek kendi başarısı gerekse öğrencilerinin başarısı hakkında daha verimli sonuçlar alarak buna göre gerekli gözden geçirmeleri yapacaktır.Bu tez çalışmasında; Mesleki ve Teknik Liselerde, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) kapsamındaki özellikle Bilişim Teknolojileri Alanında okutulan derslere yönelik olarak; veritabanı sistemleri kullanarak hazırlanan soru bankasından, rastgele seçilen soruların öğrenciye sunularak öğrencilerin web üzerinden sınav yapılmasını içeren dinamik bir yazılım sistemi geliştirilmiştir. Bu sistem sayesinde öğretmenler açısından oldukça fazla zaman alan sınav hazırlama, uygulama, değerlendirme süreleri kısalacaktır. Aynı zamanda öğrenci de sınav sonucunu günlerce beklemek zorunda kalmayıp anında görebilecektir. Daha önce diğer işlemler için harcanan bu sürelerin hem öğretmen hem de öğrenci tarafından eğitimin sorunlarının tespit edilip çözülmesi için kullanılması eğitim-öğretim sürecinin geliştirilmesine katkı sağlayacaktır. Ayrıca web destekli sınav sisteminin değerlendirilmesi için geliştirilen değerlendirme anketi, meslek lisesi öğrencilerine uygulanmıştır. Bu anket sonuçlarına ilişkin veriler ve bulgular yorumlanarak sistemin başarısı ölçülmüştür.Anahtar Kelimeler: Web Tabanlı Eğitim, E-Sınav, Ölçme ve Değerlendirme Sistemi.
dc.description.abstractIt is a very important matter that how much the students have learned the subjects of the courses. We utilize the exams to find out it. The application of modern technologies to education will make it possible to prepare and use the exams without dependency to any particular place and make a rapid evaluation. Thanks to this rapid evaluation, teachers will get the chance to use their time more effectively. They will have an opportunity to examine their teaching methods and techniques and materials and the students? success. Then a teacher will have more efficient results on both his/her success and the students? success to decide what he or she needs to do.This thesis study is about one dynamic software system that enables the students to have an on-web exam whose questions are randomly chosen from a question-bank made with the help of database systems. The system has been prepared for the courses of Vocational Training Centers in the project of Strengthening the Vocational Education and Training System (SVET) , especially the ones in Informatics Technologies. This system will shorten the duration for preparing an exam, applying the exam and evaluation, which takes too much time. Moreover, the student won?t need to wait for ages and will get the result of the exam in an instant. Using this time, spent for the other things before, to analyse and solve the problems of education by teachers and students, will make a valuable contribution to the development of the training and education systems. In addition, a questionnaire, prepared for evaluating this web-based system, has been filled in by the students in the vocational training centers. The data and findings according to the results have been interpreted and the success of the system has been measured.Key Words: Web Based Education, E-Exam, Measurement and Evaluation System.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb destekli sınav otomasyon sistemi tasarlanması ve modellenmesi
dc.title.alternativeDesigning and modelling a web-based examination automation system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid312790
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215944
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess